Det kom ett mail…

”Göteborgs Stad har lagt till dig som vän på Facebook. Du måste bekräfta att du känner Göteborgs för att ni ska bli vänner på Facebook.”

Det känns lite skumt. Att Göteborgs stad så här 6½ år senare vill bli vän med mig.

Men känner gör jag ju. Väldigt väl.

Eller kanske lärde vi aldrig känna varandra på riktigt, det kanske var det som var på problemet.

Måste fundera en stund på hur jag ska göra.

6 svar to “Det kom ett mail…”

  1. Anna Says:

    Så intressant! Den där Fejan har spännande funktioner minsann. Kanske har Göteborgs stad känt av ett visst missnöje med boendesituationen och tänker erbjuda dig en lagom stor och billig barre i något trevligt område? Kanske locka med meningsfull sysselsättning mot lite mera i kommunala skattepåsen?

    Är Stockholms stad informerad om guerillamarknadsföringen?

  2. Annaa Mattsson Says:

    Anna; det är lite mystiskt för samtidigt droppar det in bytesförslag på lägenheter i Göteborg. Jag avvaktar med stor nyfikenhet.

    Kanske jag borde börja twittra om saken.

  3. Lotta K Says:

    underskatta inte twitter. på allvar! även om jag fortfarande tycker svenskar är tråkiga, för de twittrar bara om var de är hela tiden. jag har ett fotografinätverk på twitter (amerikaner, australiensare, kanadensare, fransmän, engelsmän) och det är jättekul, alla visar (länkar till) bilder och hejar på varandra. när en svensk dyker upp med intressanta bilder kan man ge sig sjutton på att de inom ett halvt dygn börjar tala om var de är: bussen, ICA, hemma, vårdcentralen. då ger jag upp.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Lotta; lustigt, det visste jag inte, att det var skillnad mellan svenskars och andras twitteranvändning. Några politiker jag känner är ivriga twittrare men jag har inte sett dem twittra om något annat än just vad de gör för tillfället. De passar sällan på att smyga in några politiska budskap.

  5. Lotta K Says:

    Jag uppfattar twitter som ett forum där man förväntas bidra till en konversation kring ett visst tema. Politikerna skulle tex kunna länka till artiklar de tycker andra skulle kunna ha glädje av. Helst inte sina egna, utan artiklar som skulle föra diskussionen framåt. Jag tror twitter skulle kunna vara bra på att skapa debattklimat.

  6. Annaa Mattsson Says:

    Lotta; ja visst, det kan man ju tycka. Jag är mer intresserad av vad en s-politiker tycker om ”förbifarten” (motorvägsbygge i Stockholm) än att han just nu sätter sig i sin bil. Jag får en del twitterinformation i mailen eftersom det förutsätts att jag är egen företagare. Det är en massa kvitter (?) om hur oumbärlig twitter är för kommunikationen med kunderna i mitt företag. Men när jag går in och tittar på de länkade exemplen så begriper jag föga. Informationsflöden som jag inte förstår varför jag ska dela med mig av eller ta del i.

Kommentera

