Infernaliskt med och utan snören

Ikväll ska hela närvarande familjen gå på bio! Alice i Underlandet.

Tror inte så många av oss varit på bio tillsammans sedan vi såg Sagan om Ringen-filmen där jag somnade redan i introt.

Ska hålla mig vaken ikväll. Ska på ett seminarium om greenwashing innan.

Funderar vidare på morstemat. Jag var ingen bra mamma igår kväll. Gjorde bara Äldsta mer infernalisk inför sina uppsatser. ”Jag kan inte, jag kan inte!” Men å andra sidan kunde jag inte hantera det särskilt bra när hon ”inte kunde” när hon var tre heller. Har inte läst någonstans att man blir än bättre förälder med åren. Då, när hon var tre och inte kunde knäppa skärp, skrek jag, ”ge fan i det jävla skärpet då, gå utan resten av livet!” Nu skrek jag inte men konstaterade rått och kallt, ”hoppa av den där förbannade utbildningen då, stå bakom en bardisk resten av livet”. Svinsmart. Jag borde starta tjugoårsblogg. Vi skildes som vänner vid sängkanten och idag har jag skött mitt och hon sitt, dvs börjat skriva uppsats.

Dagens converse; ett par tyg One Star, lite ovanligt tror jag, Mellans köpta på postorder, och så mina favoriter utan snöre. Mer trasiga än de ser ut. Det ska alltså inte var snöre i dom. Samma postorder.

Kommentera

