Skyller mig själv

Jäklar, nu körde det ihop sig. Mammarollen igen. Skickade med Äldsta mitt SL-kort på tur i stan. Så att hon inte skulle drälla ute hela dagen utan komma hem och skriva uppsats innan kvällens utgång. Och lämna ifrån sig kortet som jag behöver senare.

Nu har dagen blivit ändrad. Jag måste vara i stan på akut möte klockan tre.

Får köpa sms-biljett och återigen konstatera att man ska inte hålla på och morsa sig med vuxna barn. Man förlorar bara 30 spänn i onödan. Och får omaket att hitta en plats på stan att ses. Förmodligen förlorar hon tid i uppsatsskrivandet också pga det.

Skäms. Och skyller mig själv.

Övergår till dagens;

Storfot och mellanfot. Pojkens hårt anfrätta gamla one star i läder. Och ett par rätt så anonyma kvarlämnade av Mellan.  Men med dramatiska blodfläckar. Undrar vad som hände.

Kommentera

