Där flög den veckan!

Jäkligt fort en vecka kan gå! Men vi hann umgås en del, vi hann bli bara lite irriterade på varandra, vi hann gå på bio, äta flera semlor men ingen tårta. Hon umgicks mycket med sin bror och hon fick skrivet nästan en hel uppsats. Hon fick jobbet hon sökte och hon kom iväg till passexpeditionen två timmar innan den stängde för veckan.Passet kommer att skickas till ambassaden i Dublin, tur den inte har stängt ännu. ”Där ser du, saker ordnar sig!”

Igår var jag en slarvig mamma som inte ens kom hem, idag har vi vistats rätt tyst och hemtrevligt i hemmet hela dagen.  Hon gick ut och köpte semlor, jag lagade middag till henne, bror och brorkompis. Fotboll, hon berättade hur det är där hemma, ”vi är fyra som håller på Arsenal, en polis, en walesare, en bonde och jag.”  Hon drog iväg ut i nöjeskvällen men två pojkar stannade kvar och drack folköl och såg på Melodifestivalen. Jisses så segt! Det var bättre förr när det hela var över på en halvtimma söndag eftermiddag. Vi var nöjda med att slippa Kalle Moreaus i finalen men hade helst sett Pain of Salvation i stället för Pernilla. Jessica Andersson däremot har jag en viss svaghet för ända sedan Fame Factory.

Hon drog utan att packa. Kanske kommer hon hem, kanske ska jag göra det och  ta väskan in till stan. Flygbussen går 04:30. Det ska bli kul att åka till stan i halkan och kylan. Mespropp och dörrmatta är bara förnamnen.

Där borta är det runt 8 plusgrader när hon kommer fram. Hon påstår att våren inte alls har kommit dit. Det har den, jämförelsevis.

Dagens pjuck. De rosa har jag visat förr, väcker alltid intresse. Ovanliga, men såldes faktiskt till reapris på Footlocker för fyra år sedan eller så. De andra är Mellans snörlösa, köpta i Tarifa. Det var också en tid, när vi nosade rätt på ovanliga converse när vi kom åt, Mellan och jag. Och dessutom fyndade ett och annat par till Äldsta.

Kommentera

