If tomorrow never comes

Äldsta skriver på sin facebook; ”going back home for paddy’s day woho!!”

Kanske värt ett förtydligande för de som ev undrar.

Nähädå, det är inte alls Stockholm, Sverige hon menar.

Jag skulle också gärna vilja vara ”back home” eller ”away” på samma plats hon avser, just imorgon kväll. Paddy´s day i Stockholm brukar inte vara någon hit. Särskilt om man inte har möjlighet att slinka in på ambassadens mottagning och hinka g&t. Irländska barerna fulla av folk som inte riktigt vet vad de firar, bara att det är något på gång. Nu var vi där igen. Hos de svartfärgade tjejerna från förorten. Med fula tatueringar och ringar i näsan. Och deras brôlande män.

Och jag minns så väl de grönklädda vulgotanterna från förra året som väckte sån debatt i min blogg!

8 svar to “If tomorrow never comes”

  1. Ullah Says:

    Tomorrow is another day, tycker jag.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; det är den mer positiva synen på det hela.

  3. cruella Says:

    Men kan inte vi som vet fira med lite stil då?:-)

  4. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; Jag har en randig cowboy-hatt som det står Kerry på. Och ett par byxor med små shamrockar på. Det är stil det. Men eftersom jag ska på konferens med mingel innan kanske jag avstår från den utstyrseln. Vet inte var det är mest tryck i år, förra året var det trist kö till O´Connel´s men hyfsad musik när man väl kom in.

  5. cruella Says:

    Jag ska bekänna att jag helt GLÖMT vilken dag som stundar, ända tills jag läste ett par kommentarer på Fejsan i morse. Men jag skyller på att vi ska till ett svenskt-irländskt par nästa helg och att det då påstås vankas både grönt öl och pub quiz i hemmiljö:-) Det är stil det!

  6. Ullah Says:

    Mitt enda bidrag är att lyssna på någon låt av The Undertones. Om jag kommer ihåg.

  7. Anna Says:

    Annaa: Men snä-ää-älla?? Kanske konferens med mingel behöver PRECIS det för att bli oförglömlig? Byxor med shamrockar liksom. Pryder ju vilken tillställning som helst!

  8. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; absolut, stil!

    Ullah; man måste inte.

    Anna; kanske. Får se vilket humör jag är på imorgon. Kan ju låta dem skymta lite diskret mellan klänning och stövlar.

Kommentera

