Potatis är livsfarligt

Lite tappad blogglust för tillfället.

Trots att den första snödroppen tittat upp utanför dörren. Verkar som den är väldigt ivrig av sig våren. Noterade väldigt mycket uppstick idag under mina promenader på söder och i Södertälje.

Men både i Södertälje, i entrén till själva Lunahuset, och i Gamla Stan, glömt var men kanske Ekovaruhuset, så fanns det kvarglömda juldekorationer. Trist! Inte sånt som gömts i snö utan sånt som borde vara enkelt att plocka bort. Precis som grannens snögubbe i fönstret.

Igår hade jag en näradödenupplevelse. För mycket potatismos. Pojken larmade innan vi började äta. Om att proportionerna lammkorv och mos inte stämde. Gör inget, sa jag, jag har längtat så mycket efter riktigt potatismos.

Det lade sig som en cementklump i magen. Jag har inte varit så mätt sedan i maj 1980. Låg alldeles stilla i min säng och väntade på sista andetaget. Repade mig dock och somnade. Sov stötvis en timma i taget med otroliga drömmar. Vaknade och var ökentörstig.

Potatis är livsfarligt. Irländarna dog av för lite och förpestad, man kan definivt dö av för mycket också. En ren slump att jag repade mig.

6 svar to “Potatis är livsfarligt”

  1. Simone Says:

    Även kallat paltkoma lärde jag mig förra helgen;-)

  2. Annaa Mattsson Says:

    Simone; vällingsvimma är ett annat ord.

  3. Abdullah Says:

    Potatis e ju jort av chipps.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Abdullah; absolut, så talar en riktig kännare.

  5. ullrika Says:

    många ihjälsupna kan nog också placeras i denna kategor?

  6. Annaa M Says:

    Ullrika; absolut, ännu en livsfara med potatis!

Kommentera

