Tar man en flaska öl ifrån…

Jag hade ett annat inlägg på lut. Men det får väl återkomma. Hemma igen efter påskmiddag längst ute på Värmdön. Det var trevligt. Jag sov inte över. Jag åt inte lax heller. Efter traditionell förrätt är det ok med potatis och currysås till huvudrätt. Jag kan inte äta lax. Jag vill inte ha en lista på vilka underbara laxrätter det finns. Efter ett tappert försök häromkvällen är det slutgilitig. Min kropp och jag vill inte ha lax. Slut!

Lite konfunderande samtal tilll middagen och på hemvägen. Om vuxenhet,  föräldrar och föräldraansvar. Men jag avstår kommentarer kring det. Bläh.

Dotter 19½ ringde om en liter vin. Kunde hon ta den från kylen? Till hemmafesten. Ok. Då sa hon inte att hon och hennes bror redan knäckt hälften av ölen som också fanns i samma kyl. Eller om de försvann på annat sätt.

”Så skulle aldrig mina barn göra för de vet att det är fel  och vi litar blint på varandra!” Tänker många där ute.

Jag vet inte.  Och Pojken han sover ju lugnt i sin säng.  Och jag har inte betalt för att blogga om hur det är att vara tonårsförälder.

Och det finns ju flera öl kvar i kylen. Och vin.

Kommentera

