Steg vi mot ljuset

Här gick vi igår! Annika tog bilden alldeles efter att jag anslutit till tåget utanför vårt hus. Säga vad man vill om Hagsätra, men nog är det en ynnest att varje Första Maj bli upphämtad av det lokala tåget, med blåsare och allt. Till vänster i bild syns Karin, den enda av de riktigt gamla medlemmarna i s-föreningen som i år orkade gå hela vägen. Flankeras av SSU:are. De var många, en av dem var dessutom alla Första Maj-tågs melodiska dröm; han kunde alla verserna på allting och hade dessutom en både stark och bra stämma!

                                          

4 svar to “Steg vi mot ljuset”

  1. ullisar Says:

    kan tänka mig att det inte är något stort antal som faktiskt kan hela visan? i alla verserna?
    🙂

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullisar; nä, det är något magiskt det där, att inte kunna texten. Men ta vilken känd Taubelåt som helst, folk blir asimpade när man kan andra versen!

  3. ullisar Says:

    det beror på kretsarna. hos mig är dom nog imponerade av andra raden… 😉

  4. cruella Says:

    Jag gick inte i något tåg, men jag läste Ola Larsmos Himmel och jord må brinna om arbetarkamp och svensk industrialism. Mycket fin.

Kommentera

