Inte i de bästa familjer

Så här sa jag till Mellan på hennes facebook för en stund sedan;

”Man kan ju också tänka så här; nu har jag varit med om den värsta veckan hittills i mitt liv, typ, nu kan det inte blir värre, och om det blir det så är det riktigt jävla illa!”
Pojken sa att som visdomsord är det helt ok, men som mammatröst kanske inte lika pk.
Jag vet inte. Jag har aldrig beskrivit mina barn som världens tre glömda underverk. Så ingen av mina läsare behöver känna sig desillusionerad. Men någon jävla måtta kan det väl vara.
Western Union sa den snälla kvinnan på banken när jag spärrat kortet. Det är billigare. När man akut ska föra över pengar. Jag vågar inte på nätet, jag går till ett av  ombuden. Det finns många hundra. Jag åker nog till stan. Centralen typ. De är väl skummare i förorten?
Jag känner mina vänners barn. Jag vet att de har gjort de mest pinsamma saker. Det vet förmodligen deras föräldrar också. Egentligen. Fast vi håller lite god min. Berättar inte vad vi vet. Jag vet oftast mest.
”Sånt som händer!” sa just Pojken som kom hem lagom lullig efter en födelsedagsfest.
Ja men inte i de bästa familjer. Inte i den fina bloggvärlden.
Så det är som vanligt mitt fel alltihop.
Men nog ser de väl käcka ut mina flickor, fast de inte är märkvärdigast i världen? Och nu ska vi inte alls kollektivansluta, för så vitt jag vet har inte den ena gjort bort sig alls den senaste veckan. I alla fall inte vad jag vet. Men vad vet väl en stackars mamma?
——–
Kom plötsligt på att jag gjorde ett ingripande även för den andra denna vecka, så jag tar väl tillbaka det senare då. Men inte det sista. För allt vet ju inte en stackars mamma.
8 svar to “Inte i de bästa familjer”

  1. Evis Says:

    Om det inte är riktig kris burkar man ju inte berätta för sin mamma om man gjort bort sig totalt. Och det tycker jag är bra. Och sonen är vis som vanligt, gläder mig till att få in honom i familjen 😉

  2. Annaa Mattsson Says:

    Evis; nja, det beror ju på om man behöver akut hjälp eller ej. Eller hur etablerade kontaktnät man har så att man kan reda upp saker med hjälp av andra. Det kommer väl med åren. Förhoppningsvis!

  3. -loa Says:

    Det är nog tur att vi föräldrar inte vet allt om våra barn. Förresten, de vet nog inte allt om oss heller.

  4. Annaa Mattsson Says:

    -loa; he he, nej, det vet de inte! Men vissa berättar mer än andra.

  5. Evis Says:

    Men det här var väl just en riktig kris, sån som man får ta till mamma för. Det är de andra som man håller för sig själv.

  6. Annaa Mattsson Says:

    Evis; precis. Särskilt som den kom direkt på en annan kris. Men nu får det snart vara nog på en stund!

  7. Bloggblad Says:

    Så länge vi är medvetna om att alla andra också har världens finaste och goaste barn och barnbarn, så kan vi gott få hålla på!

  8. Annaa Mattsson Says:

    Bloggblad; klokt sagt, dessvärre saknas nog den vidsyntheten hos alltför många. Jag tycker mina flickor har fått ta onödigt stora törnar pga föräldrar som varit helt fullt och fast övertygade om att deras barn varit ”märkvärdigare”.

Kommentera

