Sjung med studentens mamma och systrar

Alltså, det finns ju de som gnäller över att det är för mycket student i bloggarna. För egen del kan jag ju bara säga att det vore lite konstigt att skriva om barnbarn man inte har, semesterresor man inte planerar, evenemang man inte varit på i stället för att skriva om det som precis pågår runt omkring fötterna på en.

Så här är en bild från den stora dagen.

Det kan bli fler.

———-

Och den uppmärksamme undrar; är hon verkligen klädd i vitt, mamman? Det skulle hon väl inte? Nej, egentligen inte, det är grå puffiga byxor och svarta sandaler nedanför och utanpå en riktigt mörk gammal herrkavaj, men det blev lite varmt en stund.

Här är en till;

Och en till;

8 svar to “Sjung med studentens mamma och systrar”

  1. Ullah Says:

    Vilka fina bilder! Ståtlig student, jättesöt också på skylten.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; bilden tagen på vår bakgård på Bäckegatan mitt i sommarens stora skyfall, måste ha varit 1994.

    Jäpp, mycket ståtlig var han! Och bästa klasskompisen.

  3. ab Says:

    Men grattis, långa drasuten där bakom! Tur med vädret hade ni också.
    Jag ser vissa likheter med Stora Björn både här och där i barnaskaran.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Annika; ja en väldans tur! Förra årets student regnade bort.

    Jodå, likheterna finns, kanske inte så mycket hos stora syster, hon är ju en blandning av mig och faster, däremot kan jag på just det här fotot se drag hos den yngre.

  5. Rutan Says:

    Vilken stilig ung man! Liksom damerna!
    Jag skulle skriva mycket om studenten om jag hade någon. Och vänta bara tills barnbarnet kommer! Och den planerade semesterresan!

  6. frktjatlund Says:

    Ja, varför skulle man skriva om saker som aldrig hänt eller sånt man aldrig gjort? Är inte en av idéerna med att blogga att skriva om saker som hänt? Eller saker man funderat över? Lite som ett digitalt fotoalbum. Och jag kom just på att jag var på Fotografiska muséet utan att jag skrivit en enda rad om saken.

  7. cruella Says:

    Hipp hurra för studenten ida’.

    Eller igår. Eller förrgår.

    Fina bilder, jag blir varm i hjärtat och både ser fram emot det och bävar en smula.

  8. Annaa Mattsson Says:

    Rutan; fast nu börjar jag nästan tröttna på alla bilder på Facebook. Det har exploderat under senaste året det där med Facebook och foton. Från hans systrars student ligger det knappt några bilder ute alls.

    Tjatis; ja visst är det så. Och jag gör också saker som kanske vore värt att skriva om men som bara glider undan. Det handlar ofta om just utställningsbesök, lustigt nog.

    Cruella; ja, lite bävansvarning är det allt! Men jag tycker samtidigt det är rätt skönt att det är över.

Kommentera

