Loppans stolta gång

Har känt mig lite Ferlinsk i natt när sorlet aldrig slutade. Inte ovanpå. Mitt tak som är en annans golv var tyst. Nej, de befann sig så att säga mitt i. Två barn som tyckte natten var för kort för att bry sig. Om att t ex jag låg och sov i samma rum. Eller åtminstone försökte.

Strax innan jag bestämde mig för att min arbetsdag skulle börja flyttade de sig in i Pojkens rum. Det har nog med den större datorskärmen att göra. Eller så tyckte de väl att jag inte skulle störas i mitt arbete.

Nu ska de strax åka iväg och skaffa nationellt id-kort till Pojken. Det är ju fatalt att ha fyllt 18 och upptäcka att man inte har ett enda giltigt bevis för detta. Det är därför syster måste åka med för att bevisa att han är den hans utgångna id-handlingar påstår att han är.

Sanningen att säga besvärade mig mina nyfådda insektsbett mer än sorlet. Jag hörde det bara varje gång jag vaknade för att klia. Undrar om det är sommarens första fågelloppor eller mygg. Hoppas på det senare, betten är lindrigare.

Kommentera

