Mitt i en mening

Vad hände där då? Kom jag av mig mitt i en mening? Ja, typ. Kastade ned det jag trodde var det nödvändigaste i en väska eller två, spände fast dem på hjul och drog till tåget mitt i natten. Jodå, jag hade planerat resan, men pga av rådande arbetssituation kändes det som om jag bara flög upp och lämnade hem, djur och barn alldeles hux flux.

Det är naturligtvis en jäkligt kul gäst att få. En som omedelbart ber om lösenordet till datorn, kopplar upp sig, sätter in usb-minnet och är okontaktbar. Alternativet hade varit att inte resa iväg alls. Jag ska inte spekulera i om det hade varit bättre. Men jag missade i alla fall en halv dag av solsken i Uddevalla. Det kan bli mera.

Nu ska jag snart ta lite semester. Det är idag som planerna går ut på att jag ska gå den berömda och prisbelönta strandpromenaden. Jag har planerat det förr. Men det verkar ha blivit ett trauma det där. Kanske vill jag innerst inte riktigt acceptera den där förändringen. En välanlagd strandpromenad nedanför barndomens farliga vilda berg… Äsch så dumt.

Nu ska jag i alla fall ge mig ut och se på staden. Åtminstone börja med att beskåda odlingarna på systerns terass.

3 svar to “Mitt i en mening”

  1. Ullah Says:

    Berätta om det är fint, för då kanske jag bestämmer mig en dag för att åka dit och gå den med min kompis som bor där.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah;det var fint! Absolut värt att åka några mil för.

  3. Malin Says:

    Jag har också äntligen gått Strandpromenaden och tyckte det var jättefint!

Kommentera

