Det blev inget världskrig

Igår var jag lite dum. Gnällde en del när Mellan sa att hon tänkte sig iväg ut i natten. Till en klubb inne i stan. Jag drog på som värsta bloggbästamammanivärlden och sa att det vore himla skönt om alla vore hemma en kväll, att ha en natt när jag slapp oroa mig och så. Hon stirrade förvånat på mig. Brukade jag verkligen oroa mig? Nja. Alla mammor oroar sig på något sätt. Men jag sover nog ovanligt gott. Egentligen.

Det blev inget världskrig den här gången heller. Vi är inte gjorda för sånt. Så någon sån där riktig bloggbästamammaivärlden är jag nog ändå inte. Dottern packade nödvändiga attiraljer, som baddräkt, och drog. Utan vidare kommentarer.

Sen gjorde hon så där som riktigt duktiga flickor gör. Sms:ade si så där en gång i halvtimman.

Det blev väldigt tröttsamt. Sista gången orkade jag inte lyfta huvudet från kudden och läsa. Sen slutade hon äntligen.

Halv sju vaknade jag för att katt ville ut eller in. Inte så lätt att hålla reda på, men i båda fallen hjälper det att öppna balkongdörren. Då sms:ade jag och frågade var hon var. På tuben, snart hemma.

Sen kom hon hem och hängde upp baddräkten och förmedlade lite rykande färskt skvaller, hade hamnat på samma klubb som en nära vän till mig.

Sen somnade vi i var sitt rum och sov visst över förmiddagen.

Nästa gång ska jag inte ha någon annan synpunkt än den vanliga (”simma inte över Årstaviken där den är som bredast”) när hon går ut. Så blir nog allt som vanligt med bara ett enda sms; ”på väg hem”.

Kommentera

