Nä, jag tänker inte luras, inte alls.

Har funderat ut ett skitsmart sätt att ta mig till Göteborg för 95 kronor trots att det inte finns en biljett under 500 den dag och tid jag vill åka.  Hittar inte minsta lilla rad om att det jag tänker göra inte är tillåtet. Det kommer att stå mitt namn på alla mina biljetter och jag behöver bara göra mig omaket att ta mig till Södertälje på mitt månadskort i stället för in till stan.

Pojken säger att det låter tröttsamt.

Men jag känner mig så stolt, så stolt.

Bara jag nu kommer mig för att boka innan mina fyndbiljetter tar slut.

4 svar to “Nä, jag tänker inte luras, inte alls.”

  1. Evis Says:

    Låter utmärkt. När ska du till Göteborg?

  2. Annaa Mattsson Says:

    Det är nästa vecka, 12 – 16 augusti alltså. Då är ni väl inte hemma? Nu har jag i alla fall mina billiga biljetter. Sen får vi se om det blir något av resan. Inte världens värsta att förlora 233 kronor annars!

  3. Lotten Says:

    Låter intressant. Det är som sagt var ett vågspel vad man kan hitta. Vi hittade biljetter Uppsala-Oslo för 232 kr för två vuxna och två barn (nåja, barnen betalade vi 5 kr styck för…) och det kändes som ett kap. Har tänkt försöka få min syster att komma hit i höst (hon flyttar till Sverige då) och skulle förklara SJs system, inklusive Tradera… Vet inte om jag lyckades!
    Ha det så bra i Gbg!

  4. Annaa Mattsson Says:

    Lotten; man kan ha tur. Trots att biljetterna plötsligt i sommar blev dyrare i samband med den stora kampanjen om billiga biljetter. Grattis om du lyckades förklara systemet…he he.

Kommentera

