Från en festival

Eftersom Mellan redan lagt ut nedanstående alster på Facebook kan det väl inte göra något om jag knycker det och publicerar här? Jasså. Men förmodligen kommer hon inte att märka det ändå. Håll till godo;

Emmaboda 2010

det är blött där jag sitter
börjar bli lite bitter
mitt tält har säckat
mitt ragg har däckat
jag har slut på sprit
jag har trampat i skit

men det är NIIIIICE!!!

Hon kom hem med nästan allting, utom sin gamla regnjacka och påsarna till tält och sovsäck. Den nya tältpåsen är för liten, matchar inte  men är rustikare än den gamla. Det fanns att välja bland eftersom många dumpar både tält och andra ägodelar när det är dags att åka hem. Förvånar mig inte om rätt påse ligger i botten av hennes ryggsäck.

Pengarna, de lånade, hopplöst slut.  Åt du? Ja, två middagar, en limpa och en kvarts pizza. På sex dygn. Jag räknar i huvudet, borde kanske avstått. Nåja, hon köpte tågbiljetter för en hundralapp också. Syster frågar efter band, vilka som var bäst. Jag tycker det verkar meningslöst. Så jäkla musikintresserad är hon inte.

Idag ska hon försöka sälja sin fiol. Det är lite sorgligt men den har stått ospelad så länge och det magra sommarjobbet kommer bara knappt att täcka skulderna. Och från mig är det lånestopp.

Men festivalen var hon nöjd med.

4 svar to “Från en festival”

  1. ab Says:

    Kul vers! 🙂

  2. Annaa Mattsson Says:

    Annika; tror det sammanfattar rätt bra känslorna efter en lyckad festival!

  3. ab Says:

    Dessutom stämmer rytmen!

  4. Annaa Mattsson Says:

    Annika; hon har en viss begåvning, dottern.

Kommentera

