Trött blir jag på rätt mycket

Men jäklar så trist och osannolikt och långsökt det var, sista (?) avsnittet av Morden i Midsomer! Tacka vet jag då Dexter på måndagskvällarna i sexan. Blod och inga visor där minsann.

Allsången såg jag medan vi hade lägenhetsvisning. Alldeles lagom så. Det hade inte gjort så mycket om Anders Lundin också tappat rösten. Vilket snöpligt slut på alltsammans. Två stumma allsångsledare!

TV:n, tror Äldsta, har spelat ut sin roll om några decennier. Radion kommer att finnas kvar, direktsänd radio kommer människor att vilja ha, inte minst för nyheter. Men TV? Skulle vara sporten då. Annars kommer man att kolla på datorn, direkt eller på en storbildsskärm på väggen. Tja, det är möjligt. Här står TV:n allt oftare ensam och bortglömd medan alla sitter vid var sin dator. I andra familjer verkar man ha hållit på så i flera år. Flickorna kollar just nu på Harry Potter, på laptop-skärm.

Lägenhetsbytet? Det osannolikt långdragna? Känner att om alla jag har på gång nu också skiter sig så kommer jag aldrig att kunna byta.

Trött på att höra att jag har för höga krav eller inte ansträngt mig nog mycket.

Lika trött som jag blir på att höra att det är Mellans eget fel att hon har ett dåligt illa betalt sommarjobb. ”Varför tog hon inte…?” Tog? Vadå tog? ”Och varför sökte hon inte…?” För att det stod körkort och sjukvårdsutbildning som krav i annonsen. Eller minst två års vana. Har man sökt 100 jobb utan annat svar än något enstaka ”tack för ansökan” så söker man inte dem där man inte ens uppfyller grundkraven. ”Söker man inte så får man inte!”  Säger vännen som tycker att jag curlar mina barn för att vi äter middag ihop några gånger i veckan. Ikväll var det Äldsta som lagade.

Trött blir jag på rätt mycket.

Kommentera

