En sommarlista

En sommarlista som väl är lite tveksam i sitt upplägg men som ändå kan vara en bra minneslista…  Hittade den hos sommarfreaket Rutan.

gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr?
lämnade alla mina barn åt sitt öde under midsommar, och så åkte jag till Gotland i juli och var med på Almedalsveckan

dog någon som stod dig nära?
nej, inte annat än ett antal mygg, flugor och getingar

vilka länder besökte du?
Sverige

vilket datum från sommaren 2010 minns du bäst?
9 juni, sonens studentdag

största misstaget?
stod väl inte jag utan dotter Mellan för när hon inte var uppmärksam mot en fingerfärdig tjuv som norpade hennes pass och ställde till hennes resa och ekonomi å det gruvligaste

har du varit sjuk eller skadat dig?
största skadan är ett upprivet och infekterat insektsbett på foten, pågår just nu

bästa köpet?
 i alla fall för stunden tygskorna jag nödköpte i Göteborg när det stank festvial-lera om mina kängsvettiga fötter

vad spenderade du mest pengar på?
dessvärre hyra för min lägenhet, som iofs var bra att ha när alla barn plötsligt var hemma

gjorde någonting dig riktigt glad?
det fina vädret i juli, det blev jag glad av dag ut och dag in

vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2010?
ovanligt låtlös sommar, men av någon anledning fastnade jag i Back home in Derry, förmodligen för att jag inte kom iväg någonstans men längtade just till Derry ett tag

är du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?
Gladare tror jag, pga vädret och att det gått så bra att umgås med mina flickor.

vad önskar du att du gjort mer?
träffat vänner, fler och mer, lagat goda middagar till mina barn

vad önskar du att du gjort mindre?
ingenting, alltså bara gjort ingenting

hur tillbringade du din midsommarafton?
i goda vänners lag i Bohuslän, det var trevligt och ovanligt med en midsommar som dominerades rätt mycket av fotboll

blev du kär i sommar?
Nej.

favoritprogram?
Dexter! Som gjorde att måndagskvällarna blev något att se fram emot.

bästa boken du läste i sommar?
One Day, David Nicholls

A Dublin memoir, Peter Sheridan (ett oläst fynd i min egen hylla!)

största musikaliska upptäckten?
Leonard Kaage eftersom det var försa gången jag hörde honom live

något du önskade och fick?
gå strandpromenaden i Uddevalla

något du önskade dig men inte fick?
en riktigt varm augusti

vad gjorde du första dagen på sommarlovet?
väckte inte Pojken!

finns det något som skulle gjort din sommar bättre?
träffat mer och fler vänner runt Stockholm

vad fick dig att må bra?
långa nattliga samtal med Äldsta

vem saknade du?
De vänner som jag missade att träffa, som jag aldrig hörde av mig till och som inte hörde av sig till mig

de bästa nya människorna du träffade?inte nya, men alla gamla bekanta jag återsåg i Visby, det var roligt!

sommarens sötaste?
godiset som vännen G köpt till kräftmiddagen och som jag inte kunde sluta äta

sommarens största kärlek?
själva sommarvärmen i juli

sommarens hetaste?
Äldstas kompis nya modellpojkvän kanske?

sommarens besvikelse?
Att den tog slut. Pride var rätt tråkigt också.

sommarens snällaste måste ju varit Äldsta, jämförelsevis

sommarens knasboll?
Tveklöst Mellan med hennes simtur över Årstaviken

sommarens bästa?
börjar  inte de här frågorna gå på tomgång nu?

Kommentera

