Irlandsjul

Så där, nu har jag alltså gjort det, köpt tre flygbiljetter till Dublin den 22 december. Vi hoppas det blir bra!

Biljetter tillbaka har vi inga ännu. Det blir spännande att se hur vi ska trixa ihop det. Jag tänker att till England tar man sig alltid och från England tar man sig alltid också. Kanske har vi olika idéer om hemresedags och kanske ska vi till olika destinationer. Nu vet vi att vi kommer dit i alla fall. Peppar peppar.

Till skillnad från andra som far iväg över jul kommer vi att drämma till med full juldekoration av hemmet helgen innan. Bra att vi sparat på den luggslitna plastgranen. Det blir bra för katter och kattvakt med lite oömtåligt pynt i plastgran.

6 svar to “Irlandsjul”

  1. åsa Says:

    Så roligt att ni kommer att fira Irländsk jul!
    Hem, det kommer man som sagt alltid…
    Ha dé!

  2. Annaa Mattsson Says:

    Åsa; ja jag ser fram emot det! Och jag är väl medveten om att inte mina romantiska föreställningar om julafton kommer att infrias. Det är inte fullt på alla pubar av hemvändare, det är inte gratisdrinkar till stamgäster, pubägarna skickar inte hem ett par flaskor till dem som inte hinner ta en runda till puben. Det Irland fick jag inte uppleva, nu håller många barer stängt på julafton eftersom det ändå har blivit en hemmakväll. Men det ska bli roligt ändå. Och jag ska inte kånka med mig en massa julmat.

  3. Ullah Says:

    Vad kul! Och ni kan ju börja julpynta i november! Det tänker jag göra, och jag skall vara hemma…

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; ja, i år ska här pyntas i tid!

  5. -loa Says:

    Glad Jul i förskott då, så att säga.

  6. Annaa Mattsson Says:

    -loa; nåja, nu ska vi inte överdriva, men tack i alla fall!

Kommentera

