Låter sig inte riktigt dekoreras

Det känns som om hemmet inte riktigt vill låta sig juldekoreras. Antar att det beror på flytten. Precis när man fått upp grejerna ska det upp andra.

Det känns som om jag vill ha det lite mer sparsmakat också. En del av vårt pynt är inte så smakfullt. Men det hade sin plats ändå. Nu har inget någon given plats alls. Vi får allt se hur det blir!

Vi har i alla fall fått ordning på amaryllis och hyacinter och Mellan har fixat adventsstaken. All mossa gick åt och alla svampar och kottar. Inte särskilt sparsmakat alls. Och vi har sett ut en plats för julbarnen. Jag tror hon blir glad om de står där när hon kommer hemsvirande. Ska genast fixa det.

Kanske trodde jag att jag skulle ge mig ut och köpa glögg idag, under lördagen alltså. Men hostan höll mig i sängen tills klockan var över två. Äh, glögg är överreklamerat.

Men jag har fixat en julspellista på datorn! Det har jag aldrig gjort förr. Ett härligt gäng som turas om; Bob Dylan, Chieftains, Bright Eyes, Ronan Keating, Glasvegas, Sufjan Stevens och Pogues.

Någon som har tips om någon udda julskiva i år?

2 svar to “Låter sig inte riktigt dekoreras”

  1. cruella Says:

    Jag hittade Indiskas Christmas Hits på uförsäljning härförleden och tänkte att det blir ju utmärkta gåbortspresenter så här i glöggtider. Jingle Bells på bangrah och sitar. Men aj vad få inbjudningar det har kommit. Närmare bestämt ingen. Så här står jag med tre skivor;-)

    Jag kan ju skicka en.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; samma här, inte en enda. Vi skulle naturligtvis kunna fundera över att göra något åt det.

    Har sett någon recension där Annie Lennox beskylls för att behandla traditionella julsånger lite aggressivt på sin julskiva. Kanske den vore något.

Kommentera

