Det här är straffet

”Somliga straffar gud genast” var ett uttryck som naturligtvis modern gillade mycket. Liksom ”Synden straffar sig själv”. Men när hon skulle sammanfatta sin egen situation i livet var det kort och gott med ”Det här är tacken”. Gärna sagt på inandning.

Jag skulle kunna koppla ihop de två senare uttrycken och skapa ett nytt ”Det här är straffet!” Lätt resignerat.

Va?

Jo, att min dator låser sig och alla aktiva program stängs av när jag försöker gå in på Taras hemsida.

Jag undrar om det är en attack riktad just mot min ip-adress eller om den är allmän. Jag hoppas förstås på det förra. Eftersom det är synd om alla som får datakrångel och eftersom jag gärna vill ha egen uppmärksamhet.

Nu får jag låta bli Tara och dess bloggare ett tag. Jag tror jag kommer att klara mig. Det kanske blir riktigt befriande och kreativitetshöjande.

8 svar to “Det här är straffet”

  1. Ullah Says:

    Jag är säker på att det bara är du som är stoppad. Stackare!

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; jäpp, jag är tämligen övertygad också! Jag tror det är själva webbredaktören som slagit till.

  3. cruella Says:

    Låt inte konspirationsteorierna stiga er åt huvudet nu;-)

  4. Ullah Says:

    Foliehatten på!

  5. Telefonissan Says:

    ”Det är inte hur man har det, utan hur man tar det.”

  6. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; jodå, högt över huvudet! Min intuition har aldrig slagit fel, särskilt inte om jag får säga det själv.

    Ullah; precis!

    Telefonissan; skulle min mamma kunnat säga.

  7. cruella Says:

    Så är det ofta med intuitionen:-)

  8. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; brrr, stavfel, tack, korrat!

Kommentera

