Hem ljuva hem!

Lyfter kroppen från sängen en stund. Trodde i förmiddags jag var lite bakis efter en smärre utsvävning igår. Efter att ha varit uppe och gjort jobbinsatser med jämna mellanrum fram till fyra för att varje gång bara tuppa av igen insåg jag att det nog är något annat fel. Så dålig blir man inte ens av en något vidlyftig mix av glögg och vitt vin.

Nå. vi får se. Ställde in alla planer för utfärder under morgondagen och hoppas att jag i alla fall tar mig ur sängen för annat än att besöka lilla rummet med det snygga grå klinkergolvet här bredvid.

Och så tänker jag på vänner som är i eller är på väg till exotiska länder på decembersemester. Hoppas de preparerat sig så ordentligt det går och att det hjälper. Vännen som stack till Indien i början av året fick både en delvis hemsk resa och sedan en lång sjuk vår. Tarmparasiter, amöba och jag vet inte vad.

Jisses, om det är så här illa här hemma med egna privata bekvämligheter några meter bort, hur illa är det inte att bli liggande på ett enkelt hotell i Indien! Eller som vännen M, i ett flerbäddsrum på ett hostel.

Ibland känner jag mig glad att jag inte är så äventyrlig av mig.

Glurp, nu bär det av igen! Äventyret väntar innanför badrumsdörren!

6 svar to “Hem ljuva hem!”

  1. åsa Says:

    Stackars dig, det är aldrig roligt att drabbas utav olika ”bacilusker”, var de än behagar placera sig…
    Men, om du är utomlands så finns det ”underdundermedicin” att få, det har maken praktiserat ett antal gånger, speciellt då han jobbade i Malaisia…visserligen såg han en massa konstiga figurer ett par timmar, men frisk blev han!
    Krya på dig!
    Ha dé!

  2. Annaa Mattsson Says:

    Åsa; hm, senast jag hörde om någon som fick ”dundermedel” så slog det ut de stackars rester som fanns kvar av goda bakterier i tarmfloran och hon blev dubbelt så sjuk, fick avbryta resan halvvägs. Men man kan ha tur! Fast jag gissar nog att de som blir friska snabbt av ”dundermedel” skulle ha blivit det ändå pga starkt immunförsvar. Här hade dottern inte minsta känning av maten i söndags!

  3. Ullah Says:

    Hoppas du är bättre nu!

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; ja tack, det bättrar sig långsamt!

  5. Evis Says:

    Undrar om det kan smitta via internet? Maken började just kräkas.

  6. Ullah Says:

    Han har inte ätit för många frukostar? Hoppas han blir bra snabbt!

Kommentera

