Annaa´s 2010 in review

Den här nyårsservicen bjöd wordpress på. Intressant att den där gamla gördeln fortfarande lockade så många!

Sammanställningen nedan kan användas som bloggskola. Till det mest lästa inlägget valde jag avsiktligt en rubrik som skulle dyka upp om man googlade. Därför att jag ville att inlägget skulle nå ut. Det fungerade som synes. Vad gäller det andra tror jag att ”backlash” är ett relativt vanligt google-ord, även om jag inte hade en tanke på det när jag skrev. Västtrafik är det defintivt, tanke, och så även kombinationen ”spara mat”, inte tanke. Konklusion; om man inte är känd men vill nå ut, tänk igenom rubriksättningen väl!

The stats helper monkeys at WordPress.com mulled over how this blog did in 2010, and here’s a high level summary of its overall blog health:

Healthy blog!

The Blog-Health-o-Meter™ reads Wow.

Crunchy numbers

Featured image

Madison Square Garden can seat 20,000 people for a concert. This blog was viewed about 63,000 times in 2010. If it were a concert at Madison Square Garden, it would have performed about 3 times.

In 2010, there were 377 new posts, growing the total archive of this blog to 4221 posts. There were 76 pictures uploaded, taking up a total of 31mb. That’s about 1 pictures per week.

The busiest day of the year was October 12th with 536 views. The most popular post that day was Sara T och det politiskt korrekta som dygd.

Where did they come from?

The top referring sites in 2010 were uddevallare.blogspot.com, omstil.blogg.se, malinbloggen.blogspot.com, enjoydiary.net, and minkammare.blogspot.com.

Some visitors came searching, mostly for annaa mattsson, annaa mattsson blog, sara trus, annaa, and uddevalla.

Attractions in 2010

These are the posts and pages that got the most views in 2010.

1

Sara T och det politiskt korrekta som dygd October 2010
14 comments

2

Med en backlash runt magen August 2009
33 comments

3

Vi som hatar Västtrafik January 2010
13 comments

4

Slarvigt om att spara mat! March 2009
20 comments

5

Flytta hela stan? February 2009
4 comments

7 svar to “Annaa´s 2010 in review”

  1. Rutan Says:

    Intressant! Men jag förstår inte varför 2009 är med? Gördelinlägget känns som mer nyss än så.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Rutan; det fanns en förklaring på det i det finstilta, att det kunde förekomma att inlägg från tidigare år var bland de mest lästa under året. Jag har ju märkt det, att det inlägget dyker upp hela tiden i dagsredovisningarna. Det är åldern Rutan, att allt känns som mer nyss än det var.

  3. ab Says:

    ?? Själva gördelbilden fattar jag inte alls, men man behöver ju inte förstå allt.

    Vad jag skulle vilja veta är varför mina kommentarer ibland inte fastnar – jag menar inte förhandsgranskning, jag menar att de aldrig syns alls. Är wordpress och blogs.se ovänner? Detsamma hände nyss på Gabrielles blogg.

    Få se nu om det här funkar! Och god fortsättning!

  4. frktjatlund Says:

    Jag har sett flera bloggar med den där aanalysen. Var hittade du den?

  5. Annaa Mattsson Says:

    Tjatis; den kom via mail. Du har ju också wordpress så kolla i din mailbox.

  6. frktjatlund Says:

    Tack! Nu har även den blinda hönan hittat.

  7. Annaa Mattsson Says:

    Annika; nu syns din kommentar. Vet inte varför du hamnar i skräpposten. Det verkar inte hända någon annan, ska kolla vad som kan ha hänt. Gördelbilden tillhörde inlägget om backlashen. Den är en annons från Lindex som jag skrev om i inlägget.

Kommentera

