En rätt så torftig årsresumé

Jo jag skulle ju göra en egen årsresumé också, utifrån bloggen. Sån där fyllerilista har jag gjort så många gånger så den struntar jag i.

Så jag försökte göra som Tjatis, skriva någon mening månad för månad. Men det sket sig lite. Så det blev något sånt här i stället;

Året började med väderleda och tjurighet. Och ännu mer väderleda. Kommer ni ihåg hur något twitterfinger plötsligt höjdes i luften för att markera den pk vägen och alla bloggare som ville vara lite inflytelserika vände kappan och började tjata om hur vi skulle gilla läget och sluta gnälla. Vilket styrkte mig ännu mer i devisen gilla vad fan ni vill men blanda inte in mig!

Våren kom så sakteliga eller snarare rätt plötsligt och med den fortsatta bostadsbytesbryderier, nedmontering av hemmet och mentala förberedelser för sista studenten i familjen. Det blev mycket barnengagemang där ett tag. Inte minst för att plötsligt alla tre fanns i hemmet hela sommaren. Som annars dominerades av den ljuvliga värmen som tog slut alltför fort.

Resorna tog lite utrymme, den till Glasgow i maj, till Bohuslän i juni, Gotland i juli och till Göteborg i augusti. Jag var i Göteborg några gånger till sen.

Med hösten kom äntligen nappet på lägenhetsbytet och sen dominerade väl flytten och svällde ut över hela bloggen i månader. Jag har faktiskt inte riktigt orkat kolla. Det är över nu.

Kastat mig in i några debatter har jag gjort, tyckt själv, tyckt om sånt som hänt och som andra tyckt, som vanligt funderat över bloggandet och bloggarna och retat en del på mig. Som framgått i bloggen har jag också träffat några av mina bloggvänner irl för första gången. Debatten om hur många verkligheter det egentligen finns har redan förts för många gånger, jag förstår fortfarande inte dem som säger att nätet med bara skrivna ord och det andra där man kan se varandra i ögonen, höra röster, ta och känna på varandra är precis samma sak, det finns ingen skillnad alls. Men låt oss säga då, att det finns olika delar av verkligheten och att jag tycker den där utanför skärmen tillför en helt annan dimension till den på skärmen. Är liksom en förutsättning för, i längden.

Året slutade med julen. För och eftersnacket framför allt. Det brukar det göra.

Det där var ju rätt så torftigt. Men skyll inte på mig, skyll på bloggen.

Kommentera

