Kanske inget mer att säga

Tihi, nu har jag publicerat 26 inlägg på 9 dagar. Medan andra ägnat sig åt andra saker. Den senaste veckan antingen åt sluttamp av jullov eller att rivstarta nya året. Inget är särskilt gynnsamt för bloggandet. Stiltje.

Jag har inte bara skrivit utan även läst. Bloggar och annat. Eftersom jag inte har några böcker att läsa. Jag har ju nu bara böcker kvar som jag har läst flera gånger och inte har lust att läsa igen, åtminstone inte för tillfället. 

Och jag är lite trött. Både på mina egna ord och alla andras. Jag vill så gärna försöka förstå hur människor tänker. När de upprepar samma klyschor om att njuta och ladda batterier och skickar styrkekramar till varandra. Men jag vet att man inte anses ha något liv då. Om man undrar. Varför folk skickar presenter till Maria Montazami till exempel. Dom gör det. Det är lustigt, om man undrar sånt, då har man inget liv, men om man går ut och köper en tofs till Maria M, slår in den i paket och ser till att få den skickad till USA, då har man ett. Det handlar väl om att bry sig på rätt sätt. Annars är man avundsjuk också. Det där har jag svårt att få ihop. På vilket sätt jag är avundsjuk om jag undrar varför en person med sunda vätskor sitter och skickar presenter till någon de sett på TV. Någon som inte ens är fattig eller sjuk eller har sjukdomsfall i familjen. Är det kanske på tackbrevet givaren hoppas att få? Eller uppmärksamheten i bloggen?

Nej, jag vet inte, jag kanske inte har något mer att säga.

Jag ska inte påstå att jag slutar, men det kommer inte att bli 26 inlägg de närmaste 9 dagarna. Jag lovar.

17 svar to “Kanske inget mer att säga”

  1. Ullah Says:

    Ja, de kanske känner att de liksom får en del i glansen om de skickar presenter. Kanske hoppas skapa ett vänskapsband med kändisen. Men det är väl sådant vi no-lifers inte fattar.

  2. Noemi Says:

    Är det sant?? Skickar folk tofsar till Maria Montazami utan att känna henne alls eller nånting? Varför?

  3. åsa Says:

    Ja, det finns ju folk som skickar presenter till kungahuset hela tiden och det, det tycker jag är som att ”kasta pärlor till svin”, inte för att jag har något emot kungahuset, med vem tror, att de använder sakerna som de får…
    Kan liksom inte se framför mig hur Silvia tar ut en plåt med kakor ur ugnen och håller plåten med grytlappen som ”Hulda” 86 har skickat…
    Jag tycker enbart det är tragiskt när folk håller på så..
    Ha dé!

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; det är nog så. Jag gav en liten hemsydd docka till en tonårsidol en gång. Mina kompisar skämdes så de kunde dö när jag gick fram. Sen fick jag ett tackbrev och var överlycklig. Men jag var 14. Och det där brevet blev rätt snart lite innehållslöst.

    Noemi; var inne på hennes blogg och kollade lite. Jajamensan.

    Åsa; på nåt sätt ännu värre om det är Huldas dotter, 49.

  5. cruella Says:

    Jomen, just av den anledningen skulle jag sakna inlägg från dig jättemycket! Jag undrar nämligen också.

  6. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; det är bra att veta, att det finns andra som undrar över samma saker.

  7. Rutan Says:

    Tidigare idag satt jag och läste MM:s blogg och undrade över samma sak. Liksom jag brukar förundras över alla presenter från ”folket” som skickas till kungahuset. Nog borde de väl veta att grejerna bara numreras och läggs i förråd?

    Men ok, skicka mig gärna ett par grytlappar. Jag behöver ett par nya.

  8. Annaa Mattsson Says:

    Rutan; du kanske kunde kontakt hovet och kolla med Siliva om hon inte har några från Hulda 86 att skicka över? Jag är så glad så länge min mammas håller. Det kommer säkert aldrig mer att vara någon som virkar grytlappar åt mig.

  9. cruella Says:

    Vi får helt enkelt ordna en grytlappsvirkarcirkel!

  10. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; låter ju som en utmärkt idé. Jag har precis börja sticka igen.

  11. Lotten Says:

    Eh, OK. Skicka presenter till sin idol då? Är man 14 så är det förståeligt. Men jag gissar att de här människorna snarare är 44… Nä. det övergick mitt förstånd.
    Det verkar vara stiltje i bloggvärlden. Eller i alla fall för bloggar som inte bara handlar om styrkekramar. Men jag säger det ändå – att det vore synd att inte ha din blogg att läsa. Då skulle vi ju hänvisas till snällbloggarna!?

  12. ab Says:

    Skicka presenter till idoler – jag tror det är kärlek som inte har någonstans att ta vägen.

  13. Ullah Says:

    Jag får nästan lust att virka en grytlapp och skicka den till dig, Annaa!

  14. Annaa Mattsson Says:

    Annika; när det gäller 14-åringar tror jag definitivt det. Det var säkert så i mitt fall. Men vuxna människor?

    Ullah; men jag har ett lager av moderns kvar. Skicka till Rutan i stället! Men tack för omtanken!

  15. Ullah Says:

    OK, till Rutan då, men jag fick bara nästan lust!

  16. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; det kan ju förstås hända att mina är utslitna innan lusten faller på på allvar, så vi kan ju hålla varandra underrrättade.

  17. ab Says:

    Ja, vuxna människor. Vem tror du är intresserad av att bli älskad av Hulda, 69? Men Hulda har ändå behov att ge omtanke till någon.

Kommentera

