Första naturliga maten?

Det här är nog en av de sämsta mest meningslösa kolumner jag någonsin läst.

http://www.alltomstockholm.se/start/article2021336.aos

Skriven av en kvinna som torde vara syster till skribenten bakom den omdiskuterade vindsvåningen i DN i höstas.

Hon skriver om systern här. Att hon är före sin tid för att hon lagade barnmat själv. Nu förväntas det bli en trend. Ja, kära fröken Trus, sedan urminnes tider har föräldrar handlat barnmat på burk och inget annat. Redan de gamla grekerna… osv. Kul att just din syster var först med att upptäcka potatisen, mjölkskvätten och gaffeln. Eller kanske rent av moroten och mixern.

 Annars står det ingenting i kolumnen. Utom att om man dricker coca cola i stor mängd så blir man beroende. Nyhet.

Samt att närproducerat-trenden och det naturliga verkar hålla i sig. Som exempel tar hon restauranten som importerade havsvatten till sitt skaldjursakvarium.

Den stora frågan efter att ha läst kolumnen är inte vad andra restauranter har i sina akvarier utan hur Aftonbladet rekryterar sina kolumnister.

7 svar to “Första naturliga maten?”

  1. -loa Says:

    Mitt i Prick!

  2. Evis Says:

    Jag är lite glad att jag inte har läst den.

  3. Rutan Says:

    Det var verkligen dåligt alltihop. Jag känner mig urgammal när jag läser sånt. Som den allvisa modern som ingen ids lyssna på.

  4. Lotta K Says:

    Jag blir (som alltid) irriterad över snabba och idiotiska bilder av USA. Varför beställer man coca cola, då? Om man inte vill dricka det? Jag dricker aldrig coca cola, och särskilt inte till mat. Journalisten reser, som alla andra, till sina egna fantasier om olika länder när hon reser. Men har ingen aning om det.

  5. Annaa Mattsson Says:

    Alla; ja visst är det så jäkla kasst alltihop! Varför skriver hon dessa floskler och för vem? När pratades det första gången om de där extrastora portionerna? Det måste varit åratal sedan. I Sverige. Och som sagt, utan att ha varit i USA så inser jag att man inte får colan i en tratt direkt i halsen ens där, man måste ta första initiativet själv. Det känns bara som ännu ett bevis för hur snäv den krets är som ges möjlighet att göra sin röst hörd i storstadsmedia. Och hur vaga just de journalistiska kriterierna är.

  6. Lotta K Says:

    Min mamma har en rolig historia, som egentligen bara är en replik: ”Nej snälla du ta inte fram någon stol åt mig, jag satt så mycket i Paris.” Kortversionen är förstås ”Jag satt så mycket i Paris.” Detta ang. att dricka för mycket coca cola i exotiska länder.

  7. Annaa Mattsson Says:

    Lott; tack, jag ska lägga den på minnet!

Kommentera

