Det där med skorna igen

Med risk för att bli tjatig ska jag här illustrera vad jag menar med att det blir konstigt att kalla alla tygskor av viss modell för ”converse”. Man kan få skriva om struntsaker också, det här är min blogg, jag skriver vad jag vill så länge jag håller mig inom de etiska reglerna för offentlig publicering!

Denna bild visar Mellans Converse-skor i grovt tyg och mocka, med snören, samt mina i vanligt tunt tyg och med resårband under plösen i stället för snören. I själva verket mina outstanding favoriter som bara väntar på en ny säsong.

De gröna är ett par klassiska All star i tyg, de främre ett par One star i skinn, storlek 46.

Pojkens senaste är ett par högre kängor i skinn med grova sulor. Samma märke, men otroligt långt ifrån basketdojor i tyg med platt gummisula.

Kommentera

