Ut i kylan!

Förr var faktiskt en lite kul grej med att komma hem från en resa när man packade upp sina spritflaskor.

Nu har man inte ens det.

En burk hudkräm, två paket te, ett par böcker varav en redan utläst, en pyjamas, redan invigd, en tub handkräm, också invigd, inte mycket att yvas över.

Nej, det är faktiskt inte alls roligt det här.

Igår satt jag på en bänk i parken utanför St Patricks Cathedral och åt min lunchsmörgås. Nej, det var inte riktigt varmt, men tillräckligt just för en macka så där.

Här finns det mindre mat hemma än t o m jag kan tolerera och ingen var vanlig nog att tala om det för mig medan jag var på väg.

Ut i kylan igen! Det är så jag känner mig öht.

2 svar to “Ut i kylan!”

  1. Ullah Says:

    Välkommen hem! Jag har börjat köpa Campari när jag är på resande fot, det är lite billigare än hemma och utomlands finns det dessutom 1-litersflaskor.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; köpte faktiskt ett par spritflaskor på Prestwick airport härom året, det var mängdrabatt och blev hyggligt pris. Men på Dublin airport är det dyrare än på Systemet i Sverige.

Kommentera

