Röstat på en rockare

Så där, nu har jag röstat för första gången i årets Melodifestival.

På vad? På vem?

På Nicke Borg förstås. Första låten som jag gillat. Kläderna var lite konstiga, men det blev bättre när han fick av sig jackan. Fast jag egentligen inte alls är så förtjust i tatueringar.

Roligt att se The Ark igen.

Lite rolig tycker jag hela grejen är. För att det innebär möjlighet att se svenska artister så där i direktsändning, utan alltför mycket annat trams eller prat emellan. Sång och musik helt enkelt. På fredagarna är man t ex tvungen att zappa runt och genomlida en massa dålig allmänbildning för att få se ett par ynka låtar emellan. Daniel Lemma i fredags t ex, det var behållningen av den kvällen även om han inte är en favorit ens bland Masthuggets artister. Äh, där kanske jag överdrev lite.

Och så kan jag tala om att det inte alls lyser någon stor gul sol över Stockholm idag. Inte än i alla fall.

Fast ibland kan det vara bra med tatueringar. Satt mitt emot en kille på en bakgatsbar i Dublin i söndags. Käck och gladlynt yngling. Sen tog han av sig jackan och man såg en tatuering högt upp på innerarmen. Då flyttade jag på mig. Undviker direktcitat för att slippa ovälkomna besök via google. Men det handlade om att såna som han med väldigt blek hudfärg ska få bestämma, helst över allting. Såna pojkar vill jag inte vara i närheten av så det är lika bra att de ristar in i skinnet vilka de är.

2 svar to “Röstat på en rockare”

  1. Fritt ur hjärtat Says:

    Just Nick skulle t o m jag kunnat rösta på, fast jag röstar inte:-) Linda P var också bra och han Andreas vad han nu hette..eller bra och bra, ingen har ju i eurovision att göra men det känns ju mer som vanligt.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Simone; frågan är vad som har i eurovisionen att göra. Tyckte det var oförtjänt av Anders Frenette att komma sist. Men han förlorade nog en del på den fåniga frisyre.
    Jag brukar vanligtvis inte rösta heller.

Kommentera

