Natten med Oscar och grabbarna

Mår som man förtjänar förmiddagen efter Oscarsgalan. Var lite tungt att hålla sig vaken en stund innan det verkligen kom igång och Mellan var beredd att ge upp mitt sällskap. Men sen fixade jag det hela med bara små power naps. Missade t ex parentationen. Det var synd, jag gillar parentationer.

Måste ge åtminstone ett litet erkännande till Fredrik och Filip. Som jag inte gillar för deras slafsigt självupptagna grabbstil. Men kort sagt var jag inte fullt så irriterad som jag väntat mig. De var något lite mer pålästa än jag befarat. Men de är gräsliga i sin oförmåga att lyssna på sina gäster. Gunilla Pontén kämpade rätt tappert om att få utrymme när hon nu ändå hade stylat upp sig och kommit dit. Men det var svårt. Många har tydligen retat sig på att de inte behandlade filmkonsten och dess utövare med nog respekt. Just det jag tyckte var lite roligt. Men under en parentation håller man tyst. Knäpp tyst. Det gjorde ju jag, förutom en och annan snarkning, men har fått höra sedan att de babblade även då.

Däremot förstod jag inte alls vad Carina Berg gjorde i studion. Hon är väl inte känd för att kunna varken mode eller film?

Vi var nöjda med kläderna och med Colin Firth, både hans Oscar och hans intelligenta tacktal.

4 svar to “Natten med Oscar och grabbarna”

  1. cruella Says:

    Carina Berg är allas gosedjur, det räcker långt det.

  2. Ullah Says:

    Vad är parentation?

  3. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; dotter här sa elakt att hon såg sliten ut för sin ålder. Och det vet man ju hur det blir med nötta gosedjur. Mellans favoritutter slets ned påtagligt på bara något år i rampljuset.

    Ullah; presentationen av ”årets döda”. Brukar ske till diskret musik och som sagt total tystnad. Förekommer inte alls bara under Oscarsgalor, jag har varit med om det flertal gånger på fackförbundskongresser och dylikt.

  4. cruella Says:

    Även i riksdagen hålls parentation. Alltid är det någon som trillat av pinn under det gångna året. Solenna tillställningar, inget att pladdra under.

Kommentera

