Svenne Hedlunds lillsyrra?

Nu har jag ögnat igenom facebook och kollat vad som är pk att säga och tycka. 

Man ska säga att Adam Alsing inget hade där att göra och man ska säga att Loreen var bäst.

Nu ska jag säga vad jag tycker.

Jag tycker Adam Alsing var helt ok och jag förstår inte varför Loreen gick med på att den som stylade henne fick henne att se ut som Svenne Hedlunds lillsyrra, med puckel och allt. Hon har väl inte puckel? Jag såg henne i Idol, jag minns ingen puckel. Däremot gillade jag henne inte då heller. Men hon var mer verklig då, nu känns hon mest plast.

Angående Idol så gillade jag Daniel Karlsson redan då. Jag tycker hans låt har blivit roligare sedan första gången.

Men fruktansvärt segt var det. Hela den irländska mellon tog kortare tid än bara andra chansen. Och det är risk att det kommer att gå bättre för Jedward än för vem det nu blir.

Det kanske skulle ha blivit Love Generation. Det får man aldrig veta.

Bara det inte blir Sara Varga. Det går i så fall sämre för henne än för Anna Bergendal. Det vore väl synd.

Nästa vecka ska jag se i någorlunda intresserat sällskap. Det blir kul.

6 svar to “Svenne Hedlunds lillsyrra?”

  1. åsa Says:

    Javisst var hon lik Svenne Hedlund!
    Sa det till maken igår när vi tittade på melodifestivalen..
    Ha dé!

  2. frktjatlund Says:

    Precis vad jag också sa: Varför har de gjort henne puckelryggig?

  3. Annaa Mattsson Says:

    Åsa och Tjatis; fullständigt obegripligt. En erkänt duktig designer har gjort kläderna, hon borde väl ha sett att det blev fel.

  4. Ullah Says:

    Har aldrig hört talas om denna Loreen, men tittade nu på svtplay. Visst liknar hon Svenne, men jag undrar om det bara är designerns fel. Hon böjer ju liksom själv fram huvudet och skapar på så sätt puckeleffekten. Hon borde ha sträckt på sig!

  5. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; undrar om det var detta Bea Szenfeld såg och bestämde sig för att accentuera denna märkliga hållning med kläderna. Tycker jag är märkligt av en annars stilsäker designer. Loreen måste ju ha förlorat på Svenne-looken. En del kallar den Quasimodo, men jag jag tycker nog det är mer Svenne.

  6. ullisar Says:

    Jaa! Jag har inte kommit på vem hon var lik men nu så… tackar!

Kommentera

