Fina soliga muggar

Påstås att arbete främjar hälsa och välstånd. Tycker mest man blir trött, hemmet slammar igen och så hinner man inte blogga. Dessutom måste man lägga pengar på mat på lokal när man inte hinner hem och äta. Dessutom var en del av helgens arbete ideellt. Vilket iofs kan främja den egna hälsan och planetens välstånd. Om man har tur.

Och sen kom sommartiden mitt i alltihop. Inga stora problem för mig eftersom jag damp ned i sängen redan vid halv nio. Lyfte bara några gånger för diverse bestyr inför övergång till riktig natt, när nu den inföll. Dotter däremot hade hemska problem att komma upp i morse. Övergången är förmodligen värst för just de utpräglade nattmänniskorna som redan i god tid har för få timmar per dygn. Ännu en blir bara för mycket och tar några dagar att komma över.

Jisses, finns det något ointressantare att skriva om än sommartiden! Tur jag inte nämner snön som föll i natt och att den smält undan igen, åtminstone i söderläge.

Bättre jag visar bild på muggarna jag fick för att jag satt ordförande på Folkkampanjens årsmöte i lördags:

Både snygga och behagliga att dricka ur. Har haft en förut som det hände nån olycka med. Katt förmodligen.

Sommarljuset firades med att för en gångs skull äta något söndagsmiddagsliknande på lokal på soligt med svinkallt söder. Vad ju det jag sa att det var snö i luften. Jäklar, där kom den ändå, snön!

3 svar to “Fina soliga muggar”

  1. Ullah Says:

    Fina muggar.

  2. frktjatlund Says:

    En liten fråga i sammanhanget: Passerade du Hornsgatan 106 och Southside någon gång runt 14:30? Jag stod på trottoaren med barnbarnen och väntade på att Svärdottern skulle hämta upp barnbarnen. Tyckte i alla fall att det såg ut som du, men jag är ju lite ansiktsblind.

  3. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; de är riktigt snygga för att vara den typen av grejer. Den ljusa är beige inuti, den svarta vit.

    Tjatis: Visst! Vännen Magnus och jag på väg i full karriär från möte på Copacabana till söndagsförtäring. Wollmars blev det. Synd att du inte ropade till!

Kommentera

