Det snurrar, det snurrar…

Det var inte jag. Det var Äldsta. Som ringde och meddelade när hon ämnar besöka Sverige i sommar. Så var de veckorna inringade. Då hade egentligen redan Pojken meddelat att han tänker gå en sommarkurs på universitetet. Och Mellan att hon räknar med avfärd runt första juni.

Sen var det några saker till.

Men det var i alla fall inte jag. Som drog igång hela sommarhjulet. Innan man ens riktigt hann markera vilka nummer man ville satsa på. Andra hade redan paxat.

Fast faktiskt är det ju bra att ha några hållpunkter. Att ingenting ska planeras in innan midsommar till exempel. Och att jag inte kan räkna med någon ihållande kattvakt i form av Pojke förrän efter 15 juli. Och att hans sommarlov är slut redan en månad senare. (Nu fattar jag varför han inte tänker jobba.)

Redan innan visste jag att jag vill åka iväg en längre stund. Det var så jäkla länge sedan jag var borta mer än högst en vecka i taget.

Det finns några olika lustar. Åt olika håll. Vi får se.

Så nu gäller det att fundera ut om det kan finnas någon som behöver bostad och vill vara kattvakt ungefär samtidigt som jag vill vara borta.

Det är inte helt lyckat att de funderingarna inträffar precis samtidigt som jag borde ta sats och kasta mig ut och leta uppdrag för resten av våren och försommaren – så att de där skattepengarna verkligen kan användas till något roligt.

Tror jag måste sträcka ut mig lite på rygg och tänka på saken.

I alla fall har jag ju ingen student att tänka på den här våren. Inga kostymer att köpa inga tapaskrogar att proväta på, inga barnfoton att välja bland till skylten.

Vilket också innebär att det inte finns något naturligt datum att samla hela familjen på en enda gång på hela sommaren. Det är ju lite synd. Men det blir roligt att få hit Äldsta och stoppa in henne i sovbåset ett tag och visa Mälarstränderna!

3 svar to “Det snurrar, det snurrar…”

  1. -loa Says:

    Ligger VäsLusten bra till?

  2. benved Says:

    Långt o länge -alltid härligt!

  3. Annaa Mattsson Says:

    -loa; känns nog lite osäkert. Åtminstone för någon längre vistelse. Gjorde ifrån mig rätt bra där förra sommaren.

    benved; ja visst är det! Kanske kanske Skåne, men det är nog lite osäkert det också.

Kommentera

