Mat så det räcker

Nejdå, jag blev inte kvar på Blåkulla eller något. Tappade väl lust och ork eller något efter allt väder. Och igår åt vi. Promenerade först iväg med min dramaten till nästa förort och hem igen med den fylld. Sen började jag laga mat. Sen tyckte barn att det fattades saker så de gav sig ut på jakt i förorterna efter mer mat. Under tiden kom vännen G med ännu mer mat.

Sedan åt vi.

Sedan dukade vi av allt som inte gick åt, det var mycket. För en stund sedan upptäckte jag att det stod en gryta med i stort sett orörd kokt potatis kvarglömd på fönsterbrädet. Mitt i solen. Synd.

Lillkatten står i badkaret och gallskriker. Jag antar att det är någon typ av påskfnatt.

Jag är inte säker på att jag gillar påsk, egentligen.

Men vi har mat så det räcker gott och väl till en middag till.

2 svar to “Mat så det räcker”

  1. Tricky Says:

    Jag gillar påsk för att det alltid blir en massa lediga dagar och särskilt nu när jag inte längre bor i hus och faktiskt kan göra lite vad jag vill. Tiden är min egen och det är en verklig njutning.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Tricky; jo, du har rätt, det är rätt trevligt med alla de här dagarna, särskilt när påsken ligger så här extremt sent så det hunnit bli något till vår. Värre när det är gråkall och snöig mars. Det var nog mest där i morse som det kändes lite avslaget.

Kommentera

