…ja har så ont i mi tå… därför dansar ja så…

Vaknade med en kanonvärkande tå. Konstigt.

Insåg snabbt att den inte skulle hålla för två Första Maj-tåg så det blev inget Hagsätra. Jag som sett fram emot att sitta på bänken utanför vårt hus och vänta in tåget.

Lokaliserade smärtan till övre leden i mellantån på vänster fot. Blivit trampad utan att jag märkt det? Högsta osannolikt. Skoskav? Hade visserligen nya skor på mig och gick långa sträckor, men varför få skav mitt på en mellantå. Så jag haltade mig fram under dagen pendlande mellan diagoneserna artros, atrit och gikt. Skulle vara rätt åt mig att få gikt. Slut på allt pilsnerdrickande för resten av livet. Valde kaffe när jag skulle bli bjuden på vad jag ville i Raddissons bar. För säkerhets skull. Det var bra för de genomfrusna händerna inte minst.

Men nu har jag uteslutit sjukdomarna. Och leden. Det är själva nagelroten som är skadad. Det kan den nog bli av att klämmas in i ett par styva och lite för hårt knutna converse. Jag skulle ha köpt ett halvnummer större, inte gått på påståendena att de var stora i storlekarna. Jag vet väl hur all star är. Nu kommer jag inte att kunna ha på mig de där skorna på ett bra tag, och sen förstås tappa den där nageln.

Gick en liten bit i s-tåget i alla fall.

Lite vilset på Norra Bantorget. Ovanligt få vänner och bekanta. Och kallt. Bra med det där kaffet sen.

Nu är det maj. Nyss var det januari. Konstigt.

Snart måste jag på allvar börja fundera på hur jag ska disponera 90 sekunders talartid på konferens på tisdag. Antar att det är sånt som kalla en utmaning.

2 svar to “…ja har så ont i mi tå… därför dansar ja så…”

  1. ab Says:

    Var ska du tala? Och om vad? Låter som en utmaning!

  2. Annaa Mattsson Says:

    Annika; miljömålsdagarna i Västerås i morgon. Om Jordens Vänners aktuella syn på miljömålsarbetet.

Kommentera

