Besök

Kan inte låta bli:

Bilder från Irish Times.

14 svar to “Besök”

  1. Ullah Says:

    Hon ser verkligen glad och pigg ut under detta historiska besök!

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; verkligen! Rätt så pressat schema har hon också. Jag känner 45-åringar som inte orkar två saker på en dag.

  3. Monica Says:

    Så söt hon är:-) och bra tåga i tanten, det får man beundra, hon kunde ju sitta och dricka te istället men hon är verkligen intresserad av världen och människorna också. Personligen blir jag väldigt uppiggad av såna tanter, ger hopp inför ålderdomen;-)

  4. åsa Says:

    Och jag (mitt nöt) kan inte fatta vad hon skulle dit att göra..
    Det skapade ju bara en massa irritation, eller?
    Visserligen är hon jäkligt pigg för sin ålder, nåt annat kan man ju inte säga, men…
    Ha dé!

  5. Lillan i Cornwall Says:

    Trodde väl att du skulle uppmärksamma drottning Elizabeths historiska besök. 🙂

    Om man är nyfiken på hur drottningens arbetsdag ser ut så kan man läsa om det här:

    http://www.royal.gov.uk/HMTheQueen/DayInTheLife/Queensworkingday.
    aspx

  6. Lillan i Cornwall Says:

    Aspx kom inte med p.g.a. att länken är så lång. Gör ett nytt försök;

    http://www.royal.gov.uk/HMTheQueen/DayInTheLife/Queensworkingday.aspx

  7. Annaa Mattsson Says:

    Monica; ja tänk att hon har blivit lite ”söt”. Det var ju knappast något man sa om henne bara för några år sedan…

    Åsa; det var nog en väldigt viktig symbolhandling att hon under sin livstid skulle göra det besöket.
    Ja det har väckt en del irritation. Av olika slag. Bland annat över att besöket är så ofolkligt, hon har visat sig väldigt lite offentligt. Men det är väl av säkerhetsskäl.
    Det råder en mycket stor försiktighet kring hela besöket. Jag har läst rapporteringen i de största dagstidningarna, man får en känsla av att varje ord är väl avvägt och kontrollerat.

    Lillan; svårt att låta bli! Ska kanske samla mig till att skriva något mer om det när det är över och man kan räkna in alla hattar.

    Tack för länken!

    Jag sitter lite och funderar över en sväng runt Cornwall i juli.

  8. Ullah Says:

    Apropå söt, hon var ju jättesnygg när hon var ung.

  9. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; ja det är en speciell utveckling, först en snygg ung kvinna, sedan bara en barsk tung tant och så nu en näpen åldring som nästan ser vänlig ut.

  10. Ullah Says:

    En sådan utveckling vill jag också följa!

  11. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; det sket sig redan i första delen för mig. Blev något snyggare runt 38. Kommer att sluta som en ful elak åldring. Snart.

  12. Ullah Says:

    Nej, mot slutet blir du också en snäll gumma.

  13. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; inget gott påbrå där. Mormoder och moder blev bara elakare med åren.

  14. Ullah Says:

    Jag blir nog en snäll variant av Ellen Key och Doris Lessing, så ser i alla fall min mamma ut.

Kommentera

