Självupptagen som alltid

Nädå, jag har inte slutat blogga eller så.

Jag har bara varit i Karlstad. Två dygn.

Först vara det bara lite småtrevligt och ganska lugnt. Fast rätt mycket skratt en stund.  Det är roligt med folkbildning. Om man nu ska spinna vidare på ämnet från förra inlägget så har jag sällan i vuxen ålder haft så roligt någon annanstans som i mitt studieförbund. Miljörörelsen är gravallvarlig, där är det aldrig roligt. Folkbildare vill inte rädda världen, de vill bara bilda den, eller åtminstone få del av statsbidragen. Då kan man ha roligt under tiden.

Sen började det trappas upp. Jobb en stund. Och så var jag plötsligt stämmoombud. Höll mig i skinnet jättebra första eftermiddagen. Tyst och fin.

Uppförde mig under middagen. Avblåste talet. Tyst och fin.

Dansade runt en stund. Tröttnade. För mycket ABBA.

Sen blev det efterfest. Inte tyst och fin. Inte alls tyst och fin.

Sen blev det nästa förmiddag och jag ångrade att jag varit så tyst och fin dagen innan. Dagen alltså. Har man ett röstkort ska man vifta med det och långsamt glida fram till talarstolen pilla lite med miken, det var ett manér jag lade mig till med idag, och sen liksom låta rösten bära iväg med en. Fyra gånger hann jag upp. Fick igenom ett yrkande. Fick några skratt. Fan, fick jag inte en applåd också?

Framförallt fick jag en fästing i ena benet. Hur kan man få en fästing i benet när man på två dygn bara rör sig mellan hotell och möteslokal? Inget gräs. Bara nåt träbryggsliknande vid Klarälven.

Antar att det blir så när man umgås med djur&naturfolk. Dom bär väl med sig hela fästingkolonier i kläderna.

Har redan alla tänkbara symptom på borrelia och TBE. Rekordsnabbt eller hur? Fick i alla fall ut hela. I två omgångar. Det kan naturligtvis vara en lätt släng av sömnbrist också.

9 svar to “Självupptagen som alltid”

  1. Rutan Says:

    Den kan ha funnits på hotellet. Jag fick en gång ett bett av okänt djur på ett hotell i Ronneby. Gissar att det bodde allehanda kryp i de gamla yllefiltarna.

  2. Ullah Says:

    Otäcka kryp.

  3. Annaa Mattsson Says:

    Ja jisses, Ronneby, vad kan man inte råka ut för där.

    Väldigt otäcka kryp!

  4. Ullah Says:

    Min mormorsmor hade en skoaffär i Ronneby.

  5. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; klart imponerande!

  6. ullrika Says:

    Hujedamej. Naturmänniskor är ena läskiga. Fick du en fästong av en sån sa du?

    🙂

  7. Annaa Mattsson Says:

    Ullrika; det kryllade av dem där, jägare, sportfiskare, ornitologer, hundsportmänniskor, you name it. Dessutom var många av dem ute på fågelskådning på söndag morgon. Det var nog så det gick till. Ett elakt djur kröp över till mig vid morgonsittningen. Då vet jag vem jag ska skylla på, en präst från Älvsjö eller skribent från Bredäng.

  8. Ullah Says:

    Ja, de låter helt klart suspekta.

  9. Rutan Says:

    En fästong hade varit att föredra!

Kommentera

