Sju under kudden

Jäklar, det här är ju sättet att visa att man inte har något liv, att göra blogginlägg på midsommarafton.

Men efter att ha plöjt senaste dagarnas facebook-skörd så känns det nästan som om jag redan har firat midsommar runt hela Sverige.

Här vet jag inte riktigt hur det blir, utom att midsommar blir det. Tycker fortfarande vännen Joakims lösning på blomproblemet är genial, han tänkte gå ut och plocka sju kvinnor att lägga under kudden och hoppas sedan drömma om den blomma som ska bli hans.

Försöker titta tillbaka och se om jag kan finna någon minnesvärd midsommar och hittar inte så jäkla mycket. I bloggen står det ungefär likadant varje midsommar så jag ska inte rabbla upp ett enda gammalt minne.

Men nu är klockan snart tolv, om två timmar stänger affärerna så jag måste få ändan ur.

Blir det ingen middag framåt kvällen kanske jag återkommer med ett tänkvärt inlägg!

6 svar to “Sju under kudden”

  1. Ullah Says:

    Vi firar aldrig midsommar, men tänkte fira en nybliven 18-åring idag i stället. Därav vår tårta.

  2. zoega59 Says:

    Att blogga en helgdag behöver inte betyda att man lider brist på annat
    Men min åsikt är att när man kollar Facebook lider har man någon form av brist

  3. Lisbeth Says:

    Då kan jag sälla mig till skaran så du inte känner dig så ensam. Jag bloggade på midsommarafton. Jag gjorde det för jag ville och jag hade en bra dag Hoppas du också hade det
    Ha det bra

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; hoppas den blev lika god som vår!

    Zoega; nja, jag tycker nog inte det är någon större skillnad, det går ju dessutom mycket snabbare att kolla facebook än att skriva blogginlägg.

    Lisbeth; jadå, den blev rätt bra!

  5. ullrika Says:

    Haha! Beroende på NÄR din vän Joakim kom på det där så var han nog inte först med att försöka stoppa sju tjejer under kudden 🙂 har för mig att det var nån skojig stå upp:are som drog det skämtet nån gång på tidigt nittital? Och redan då var det gammalt. Men nu ska inte jag komma å vara tjurig över gammal humor. Det är ett roligt skämt! Och därmed basta.

    Det låter som ni hade en bra midsommarafton – trots allt 🙂 Och så hoppas jag allt är väl med den vars kort du spärrat?

    Krams!

  6. Annaa Mattsson Says:

    Ullrika; ha ha, kan tänka mig det, att det inte var han som kom på det. Men det krävs en viss självdistans för singelherrar i medelåldern att använda det…

    Jadå, hon verkar reda sig. Och det verkar lösa sig med att få ett nytt kort också.

Kommentera

