Med flärp runt överarmarna

Stod där och funderade lite på hur det går till när Chris Martin ska åka på turné. Om Gwyneth står och hänger över axeln och kommer med synpunkter.

Säger saker som ”Chris jag gillar din stil, det är bra att du håller fast vid den, och du klär i ljusblått, det är ok med dina ljusblå t-shirts. Men om du tar av dig jackan på scenen, jag säger inget om jackan så länge du inte har den privat, så är det snyggare med en t-shirt som inte blivit så där fladdrig i ärmarna efter tvätten. Det är synd på dina snygga överarmar med det där flärpet.”

”Men jag gillar den där tröjan! Och fansen vill inte att jag ska se perfekt ut.”

”Att inte vara perfekt är inte samma sak som att ha flärpiga t-shirts. Chris, vi är rika! Kan du inte köpa flera likadana? Så du kan lägga undan så fort de tappat formen? Jag menar inte du ska slänga, du kan ha dem hemma. Sen jeansen, Chris. Jag kan hjälpa dig om du vill. Och välja ut några par som i alla fall sitter någorlunda och i alla fall inte skrynklar sig.”

”Men tänk på min image, Gwyneth. Jag ska inte vara perfekt.”

”Chris, du är perfekt. Men det hindrar inte att du skulle kunna ha vanliga välskurna jeans i en storlek och modell som passar dig. Bra kvalitet och inga töntiga fickor.”

Och då kommer förstås slutklämmen:

”Gwyneth, for fuck´s sake, I´m English!”

Men en stor artist har han blivit, Chris Martin. Trots att musiken Coldplay skapar mest är ljudmattor. Jag blir paff när jag hör publiken sjunga med i dessa mattor. Trots att jag har det mesta de gjort här hemma har jag svårt att urskilja och komma ihåg enstaka låtar. (Men mamma, du kommer ju aldrig ihåg några låtar, skulle äldre dotter här inflika, men det är faktiskt något värre med Coldplay än de flesta. Och för resten kommer jag ihåg massor med låtar även om jag aldrig kan några texter.)

12 svar to “Med flärp runt överarmarna”

  1. Lotta K Says:

    Känner likadant inför Coldplay. De är liksom ”bra” på något anonymt vis. Varenda gång jag hör en låt någonstans tänker jag samma sak ”Å det där låter rätt bra, undrar vad det är?”

  2. frktjatlund Says:

    Ha, ha! Jag har också haft funderingar åt det hållet.

  3. Ullah Says:

    Måste lyssna lite på Spotify, har verkligen aldrig hört någonting!

  4. Annaa Mattsson Says:

    Lotta K; när jag jobbade på deras konsert här för två år sedan blev jag paff över att de hade så många unga fans som köade i timmar i spöregn för att stå närmast scenen. Trodde verkligen inte att de hade just den publiken.

    Tjatis; om Gwyneth eller musiken? Eller båda? När det gäller musiken verkar alla säga ungefär samma. Men det kanske räcker för framgång.

    Ullah; det tror jag du gjort utan att tänka på det.

  5. Ullah Says:

    Du kan ha rätt, inser jag efter några stickprov på Spotify.

  6. Klimakteriehäxan Says:

    😀

  7. Lotta K Says:

    Ena brorsonen, snart 16, är fanatiskt coldplayfan.

  8. Lotten Says:

    Jag fastnade før dem nær vi spelade ”Fix you” på Singstar. Sen gillar jag Viva la Vida (tror jag den heter;). Men många av låtarna har liknande upplægg. Som många andra band…
    Din slutreplik i Chris mun var klockren!

  9. Annaa Mattsson Says:

    Alla: kul att det här väckte så många reaktioner!

  10. Annaa Mattsson Says:

    Sag en live-konsert fran BBC igar. Han hade samma klader.

  11. Ullrika Says:

    Är dom inte lite som Kent, och som U2 under en period var. Allt låter likadant? Bra? Nja. Inte dåligt.

  12. Annaa Mattsson Says:

    Ullrika: ja, typ. Men Chris Martin ar snyggare. An de flesta.

Kommentera

