Utflykt

Jag själv vid Kilmalkedar Church som nog inte är från 900- utan 1100-talet. Barnen i bakgrunden var svenskar fast det låtsades vi inte om. Jag är inte alls säker på att deras föräldrar var intresserade av kyrkoruiner, men är man turist måste man se det som står i guideböckerna. Eftersom jag inte läst guideböcker över Dingle Peninsula och det tog abrupt slut med mitt enda fling som tog ut mig på guidade turer, innan vi hann så här långt redan för 34 år sedan, så hade jag inte varit där förut.

Och så min guide och chaufför på samma plats fast vänd åt andra hållet. Kullarna ser lägre ut än vad de är i verkligheten.

4 svar to “Utflykt”

  1. Evis Says:

    Nu får du mig att längta tillbaka; det är något med de höga gröna kullarna.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Evis; absolut! Och även med det nedanför dem.

  3. Ullah Says:

    Jag hade hoppats på foxylady-tröjan! På bilden alltså.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; den är mer klädsam faktiskt, ser smällfet ut i den där prickiga.

Kommentera

