Skojakten avslutad

Nu blir faktiskt inte mitt hem bättre än så här under rådande förutsättningar och omständigheter. Det har tagit ett par arbetsdagar men varit värt besväret. Ser det som ett par extra inflyttningsdagar. Ett år efteråt.

Jag är inte bara asocial. I tisdags var jag på heldagsmöte och när jag vinkat av Mellan var jag på lokal. Och i förra veckan var jag faktiskt på bokrelease, det har jag glömt att skriva. Egentligen ska man nog inte skriva om att man bara varit på en enda bokrelease i Stockholm den 8 september, som är höstens stora releasekväll. Då är man bara någon som råkar känna någon som givit ut en bok. Nej, ska man vara någon att räkna med så ska man ha dragit runt på så många releaspartyn som möjligt, däribland  minst något väldigt statusfyllt. Om man nu inte har något att releasa själv förstås, då räcker det nog med att hamna på någon maffig efterfest.

Men det var kul ändå. Fast det bara var en. Och vinet faktiskt både var lite och rätt kass. Och jag åkte hem till dotter innan ens detta enda var slut, däremot vinet, och var smakråd om hennes presentationsbild till skolan. Andra mammor skulle kanske tyckt annorlunda. Men det är passerat nu. Pilsnern som vi hade till förstås slut för länge sedan.

Passerad är också jakten på skorna. De svarta skorna som skulle med till Belfast men som har varit på drift en längre tid och inte återfanns hemma hos kompisen. Som hävdade att de redan var hämtade, för månader sedan. Letande här i hemmet vidtog med besked. Innan hon åkte och fortsättning igår under stora stuvardagen. Idag när det mer var städardagen satte jag mig till slut på en liten pall för att gå igenom skohyllan en gång till, den under hatthyllan. Till saken hör att vi också har en skohylla innanför dörren, två hängförvaringar för skor från hatthyllan, en separat större plåthylla samt att även översta nivån på hatthyllan används för skor. Ja,och så någon enstaka papplåda för tunnare säsong- och inneskor.

Och där låg de alltså. Bakom en rad med vinterkängor. J hade rätt. Det hade burits en påse hemifrån henne. Vem som sedan gjort vad är höjt i dunkel. Men nu finns de i alla fall. Dotter blev glad. Förstås. Ännu gladare hade hon varit om idag varit i förrgår.

Å andra sidan vet jag inte var de skulle ha fått plats.

En sak jag naturligtvi undrar är hur hemmet skulle sett ut om jag flyttat hit själv för ett år sedan. Kanske sämre rent av.

Nu ska jag göra klar en sallad, vännen K har meddelat att hon är på väg.

Se där, jag är minsan inte alls helt asocial!

Kommentera

