Man hoppas att barnen…

Och så till något helt annat.

Jag får ibland frågan om barnen. Hur det går och så. Jodå. Det verkar arta sig. Höstterminerna har just börjat där borta för flickorna. Mellan skickade följande bild till sin bästa kompis:

(klicka för skarpare konturer)

Men jag tror det är rätt bra ändå. Hon tänker skaffa sig cykel. Bäva månde Belfast. De som jobbat så hårt på att återskapa lugnet efter the Troubles.

Äldsta varvar denna termin praktik på sjukhus med jobbet på puben. Hon verkar ha en god relation till sin arbetsgivare att döma av följande kommentar till honom på facebook häromdagen, angående sin arbetsmiljö:

”id say we might close the back bar to the public altogether and only open it for me. all im asking for is one room inside of the pub where no one else is allowed to go, the heating is always on, and the bulmers is always flowing, that surely isnt too much to ask!!!????”

Vi imponerades tidigt, Mannen och jag, av våra barns strålande humor. Vi tyckte inom parentes att vi var vansinnigt roliga själva också.

Och Pojken? Jo, han strävar på med nations- och institutionslivet i Uppsala. Jag tror han pluggar också. Bilden från något slags exkursion.

10 svar to “Man hoppas att barnen…”

  1. Evis Says:

    Är Mellan så farlig på cykel?

  2. Annaa Mattsson Says:

    Evis; kort sagt, ja. Jag tyckte det var riktigt skönt när hon fick pengarna tillbaka för sin fina citybike för att det inte gick att få tag på reservdelar i Sverige och köpte ett par kängor och en klänning i stället.

  3. Ullah Says:

    Då måste hon åtminstone ha hjälm på sig. Har hon det?

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; tog upp frågan med henne igår, ”Siri says no”. Men jag kunde få ta med mig min/hennes gamla mopedmössa.

  5. Ullah Says:

    Di barna, di barna, när de ska till kôrka så går de till kvarna, som min mormor brukade säga.

  6. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; min också. Modern höll sig mer till ”du gör som du vill för det gör du ändå”. Livet ut. Och min syster svarade träget varje gång; ja det vore väl fan annars! Det var mest henne hon sa det till, mig gav hon upp.

  7. benved Says:

    Och mellan trivs med sin utbildning? Jag har en dotter som jag tror gör något liknande fast i ett annat land: Ja jag vet vad min dotter gör, min inte din!

  8. Annaa Mattsson Says:

    Benved; terminen har ju precis startat, foundation year på University of Ulster, art&design. Det är meningen det ska bli textil design av det så småningom. Hon är efter ett folkhögskoleår helt inriktat på skapande lite orolig för att det kommer att krävas även skriftliga redovisningar av henne. Back to reality.

    (Med denna din kommentar skulle jag ju slutgiltigt ha begripit att jag tagit fel på person, att du inte är den jag trodde från början. Den jag trodde du var har inga döttrar!)

  9. frktjatlund Says:

    Samma här; vi är övertygade att vi har humor och det har gått i arv. Tillsammans med en del kanske mindre önskvärda egenskaper.

  10. Annaa Mattsson Says:

    Tjatis; samma här, om de mindre önskvärda, en del har t o m utvecklats och förfinats. Som lättjan t ex.

Kommentera

