Båset

Det finns ju de som undrar hur själva båset ser ut. Så här ungefär. Det blåmönstrade är tänkt som kattplats, liksom saken bredvid. Eftersom katterna inte gillar att ligga på virkat. Schniff ligger dock för tillfället hellre under täcket, ingång från sidan, när han varit ute i den kalla höstluften. Det är svårt att få med hela båset, i den här vinkeln missar man att det även innehåller en stol samt en provdocka och en golvlampa. Rymligt bås.

14 svar to “Båset”

  1. Evis Says:

    Ser fram emot mitt besök i sagda bås.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Evis; det ska bli roligt! Du behöver inte hålla dig där hela tiden. Eftersom det inte finns någon dörr är gränserna flytande.

  3. Ullah Says:

    Större än vad jag trodde. Är det en vägg till vänster också?

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; sängen är 105 cm, sedan vidtar väggen som stäcker sig ca 30 dm nedan sängen. Båset ser större ut när det inte är fyllt av Mellan och hennes oordning.

    Den gula remsan på andra hyllan är virkad av min moder med texten ”Hvilan är ljuf”. Tror det var min vän Evamaria som hade en sådan i sina gömmor och som modern lånade för att kopiera. Färgen antyder under vilken epok. Den övre ljusa tygbiten är en tioskaftsdräll som jag själv vävt, ja herre jisses.

  5. Ullah Says:

    Det känns som jag måste komma dit och inspektera en vacker dag.

  6. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; du är absolut välkommen!

  7. Lisbeth Says:

    Det där såg ju trevligt ut. När du pratade om det sist fick jag en bild framför ögonen. Inte stämde det in med fotot. Jag ska inte tala om hur jag förställt mig det men det här gillar jag. Nu vet jag att du sover tryggt och bra

  8. Annaa Mattsson Says:

    Lisbeth; men jag sover inte där, båset är numera gästrum, men med ganska mycket av Mellans prylar. Evis ska inviga det just som gästrum på söndag, får se vad hon tycker. Jag sover på andra sidan väggen.

  9. frktjatlund Says:

    Man saknar inte båset förrän kossan är tom. Eller var det tvärtom? Nå, Evis ser ut att få det ombonat.

  10. Ullah Says:

    Du borde komplettera med en skiss över lägenheten också, så vi helt säkert förstår hur lägenheten ser ut!

  11. Noemi Says:

    Ser som sagt trevligt ut! Bra att ha så stort att man kan avgränsa så där som du gjort

  12. Annaa Mattsson Says:

    Tjatis; ett sanningens visdomsord. Hon hade idéer om att hänga för båset med ett draperi, dottern, jag var med erfarenhet av hennes företagsamhet aldrig särskilt orolig

    Ullah; eller kanske en bildsvit?

    Noemi; tror det är en tidigare hyresgäst som har satt upp den där väggen, ser inte ut att finnas en likadan i grannlägenheten. Men det är verkligen en perfekt lösning, man slipper just att hålla på med hemmagjorda avgränsningar med hyllor och skärmar. Dessutom är den ju ljudisolerande.

  13. Ullah Says:

    Ja! Bildsvit!

  14. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; det kommer endera dagen. Har precis fått låna en bra kamera för ett reportage så jag kanske ska använda torsdagen till att öva. Imorgon är jag inte hemma i bra ljus

Kommentera

