Väldigt lite i bagaget

Packat ett par jeans, 6 par trosor, ett linne, sovplagg och handduk. Känns som om något saknas. Men det är ju en stund kvar. Jo jag har gjort i ordning en liten påse med vätskor och sånt.  Och min hopfällbara tandborste från Karlstad. På apoteksbutiken sa tanten i kassan att jag inte borde köpa en så liten flaska med munskölj. Tyckte jag skulle handla en tomflaska och hälla över i stället. Då skulle jag spara 12 kronor, minus förbrukningen ur den stora flaskan. Rart på något sätt. Köpte ändå.

Sent önskade sig dotter flaska med fixeringsspray. Godkänt konstnärsmaterial står det på aerosolförpackningen. Extremt brandfarligt. Jag har verkligen lusläst allt om farligt gods. Hittar farlighetsklass. Men däremot ingenting om att det är förbjudet att checka in. Vågar nog ändå inte. Skulle vara synd om resan sket sig på det.

Mycket pyssel. Hittar inte min Belfast-karta. Alla människor äger väl en Belfast-karta?

En sak jag inte fattar är varför jag inte har någon adapter. Jag måste ha köpt minst tio. Den senaste så sent som i somras. Det ligger bara en enda i lådan för snören och adaptrar, de delar. Den är för tvärtom. Två flickor har alltså sedan 2006 utfört ur landet och aldrig återfört minst 10 adaptrar. Hur gick det till? Varför? Varför var jag så släpphänt så jag köpte och lät dem lägga beslag på? Och varför slank jag inte in på CO och köpte en ny igår? När jag var nära. Tillhör livets stora frågetecken. 39 kostar de där. I Belfast letade vi som fan innan vi hittade en enda, för 100 spänn. Belfast är ingen turiststad. Fast dom hoppas.

Laddar mobilen och hoppas det ska funka. Att Mellan inte har slarvat bort sin senaste. Eller snarare min. Fem var, det är mycket.

Lillkatten har stuckit. Kattvakten är i antågande. Men det är ändå bättre med katt inne än katt ute just vid avfärden.

Känns hektiskt. Undrar varför det alltid måste kännas hektiskt innan man ska åka.

3 svar to “Väldigt lite i bagaget”

  1. Lisbeth Says:

    Har läst tillbaks i din blogg och blir alltid lika road. Känner igen adapter problemet. Det är ungefär samma sak som med strumpor fast där försvinner en av två. Ha en fin resa och ta en pint och med med

  2. Annaa Mattsson Says:

    Lisbeth; en pint nordirländsk Harp, kanske det passade? Det blev förstås kris utan adapter, två mobiler dog just när det passade som sämst och den tredje reservmobilen hade slut på kortet och kunde inte ta emot samtal.

  3. Lisbeth Says:

    Ja det passade Tack så mycket. bara ordet gjorde att tandvattnet rann

Kommentera

