Bara köttbullarna kvar

Natten är sen, granen är klädd. Mellan är numera totalsuverän på att få upp belysningarna, behöver bara hjälp av lång bror i två kritiska ögonblick per belysning.

Kan meddela att vårt hem nog aldrig varit så pyntat som i år. Eftersom vi bara har en gran blev det mycket över. Mycket ligger kvar i lådorna men 40 pynt lyckades Mellan till slut få upp på andra ställen. Amerikanska julgästen är fascinerad. Vännen G som firar jul med oss också kommer att jubla. Över galenskapen. Vårt hem är ett praktexempel på hur man kan överpynta utan att pyssla. Det ska på några dukar imorgon också.

Och så håller vi tummarna för att kattmamman inte kissar på julgransmattan. Och att granen inte barrar för snabbt. Efter allt detta slit.

Spring på stan blev det två dagar i rad. Efter de sista julklapparna. Så där gjorde aldrig min mamma. Hon hade allting klart i veckor innan. Utom ett år när jag hade klämt och anat mig till allting. Och klagade. Då sprang hon ut och köpte några saker till. Och jag gissade, utan att klämma, vad det var i de paketen också.

Imorgon har jag faktiskt ingen aning om vad jag får.

Imorgon har jag en massa kvar att göra. Handla vissa saker som köttfärs och så småningom göra köttbullar. För att hela vitsen med köttbullar är att de ska vara nystekta på julafton. Tycker jag som aldrig gör köttbullar annars.

4 svar to “Bara köttbullarna kvar”

  1. -loa Says:

    God Jul till dig och familjen med goda köttbullar!

  2. Ullah Says:

    Detsamma från mig, som gjorde köttfärslimpa häromdagen och passade på att steka mina köttbullar då också för att slippa idag!

  3. Steel City Anna Says:

    God Jul från en som inte tänker steka köttbullar förrän på juldagen 🙂 Det är så mycket jobb med dem så att de förtjänar att njutas som en egen rätt tycker jag.

  4. Annaa Mattsson Says:

    -loa; dom blev väldigt bra just i år. Liksom Janssson. Aldrig gjort bättre.

    Ullah; det blev ingen alls stress med just dom.

    Anna; det samma till dig. Du har egentligen rätt. Så mycket åbäkande för något som bara är en av flera rätter!

Lämna en kommentar