En lista

Knyckte en lista av Rutan som knyckt den av någon annan.

 

1. Stänger du av mobilen när du sover? Nej, jag använder den som väckarklocka och tror inte alls på att den kan ringa om den är avstängd.

 

2. Vem såg dig senast naken? Det ska mina bloggläsare fullständigt ge fan i.

 

3. Hur såg du ut på högstadiet? Gick i realskolan. Från början som en mespropp. Sedan alltmer uppseendeväckande. De sk kamraterna bildade häck i korridorerna för att beskåda det mest spektakulära.

 
4. Hur kommer du se ut om tjugo år? Som jag förtjänarr.

 

5. Hur var du på dagis? Blev frikallad från parkleken pga bristande intresse. I lekskolan som det hette då var jag en socialt handikappad mespropp som ritade hus och lade samma pussel i en termin. Vådan av att hålla barn kvar i hemmet för länge. Hämtade mig mot slutet.

 

6. Hur är du att ha som arbetskamrat? Social, pratsam, engagerad, empatisk.

 

7. Har du celluliter? Nej.

  
8. Biter du på naglarna? Nej, däremot sliter jag av dem i stället för att klippa och har aldrig ägt en nagelfil.

 

9. Har du något handikapp? Knycker jag från Rutan; Jag ifrågasätter det mesta och det kan vara handikappande i umgänget med andra. Dessutom har jag taskigt balanssinne.

 

10. Är du rädd för att få hängbröst? Ha ha ha…

 

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna? Nej.

 

12. Svär du? Ja. När jag insåg vid fyraårsåldern att det inte växte ut några horn fortsatte jag oförtrutet.

 

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Jadå, bara dom pallrar sig iväg snabbt.

 

14. Hur homo är du på en skala 1-10? Det varierar med föremålen.

 

15. Tror du på utomjordingar? Beror på vad de pratar om

.

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? Irländskt te med mjölk och socker.

 
17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Salt fisk.

 

18. Har du blivit arresterad? I Sverige blir man gripen och satt i arrest, och det har jag inte blivit. Undvek slugt att bli det i Wien en gång.

 

19. Ljuger du? Jadå, om det är absolut nödvändigt.

 

20. Har du kysst en polis? Nä, men ett par brevbärare.

 

21. Är du rädd för Securitasvakter? Om de bär uniform, ja.

 

22. Har du någonting att dölja? Ja, det har jag absolut. Särskilt strax ovanför byxlinningen.

 

23. Vad har du på din nyckelknippa? Nycklarna hem och någon som jag inte vet och en plastpryl där de står I love Dingle.

 

24. Är du/har du varit gift? Japp, två gånger, skild och änka.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Never. Men en gång ringde jag en kompis för att hon skulle göra detsamma.

 
26. Kan du laga cyklar? Beror på var de går sönder.

 

27. Kan du fixa med bilar? Fixa och fixa, jag får oftast upp dörren och av och på säkerhetsbältet, även om det kräver en del fixande.

 

28. Brukar du köra om? Va?

 

29. Kan du baka bröd? Ja, men jag vill inte.

 

30. Vet du hur man frostar av en frys? Ja, fast det ser inte ut så när vattnet forsar över hela golvet.

 

31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i? Ingen. Skulle bli så tråkigt att packa ihop och gå hem på eftermiddagarna.

7 svar to “En lista”

  1. anna Says:

    svar på din fråga: Jag är ju ingen expert men jag tror att det är så att man skall få energi ifrån fettet i stället från kolhydraterna och då är det rätt fett som gäller,margarin och becel är visst bannlyst. Jag brukar inte ta så mycket smör som det står i receptet. Det sitter ju liksom i ryggmärgen att man skall vara försiktig med fett men enligt denna lära så är smör,grädde,olivolja,kokosfett(som man köper på hälsokosten)bra fett som inte är skadligt.

  2. Fritt ur hjärtat Says:

    HIHI, du är rolig!! Jag kanske knycker den;-)

  3. Guld :: En ny lista. Gäsp :: March :: 2009 Says:

    […] Den här listan hittade jag hos Rutan och Annaa. […]

  4. Alltiallon Says:

    Hahaha…det var en intressant lista ;-). Frågan är bara om ett allmänt ifrågasättande är ett handikapp eller en defekt. Jag har märkt att det inte går under epitetet social begåvning i alla fall ;-))) Snarare retar det gallfeber på omgivningen…

  5. Annaa Mattsson Says:

    Anna; tror jag fattar. så man ska kompensera bristen på kolhydrater i pannkakan med att steka i smör. Det är ett bättre smör än den utläggning som becels farlighet jag fick av den andre bloggaren, som alltså förutsatte att alla vi andra dårar steker bacon i becel. VEM gör det???

    Det som blir tossigt tycker jag är när man ska stoppa mer fett i rätter som normalt inte innehåller särskilt mycket kolhydrater.

    Simone; håll till godo!

    Guld; ha ha…

    Marie; defekt är kanske ett bättre ord. Men inte social begåvning, nä, jag har märkt det också!

  6. Lista « Fritänk Says:

    […] Lalanna, som i sin tur snott den av nån Ullah, med bloggen Guld, och hon i sin tur hittade den hos Annaa, som hittat den hos Rutan, som i sin tur hittat den hos hattmakaren Ung Farbror).  ProjO har […]

  7. Min lista och länkar till en lista « Angeläget! Says:

    […] Lalanna, som i sin tur snott den av nån Ullah, med bloggen Guld, och hon i sin tur hittade den hos Annaa, som hittat den hos Rutan, som i sin tur hittat den hos hattmakaren Ung Farbror). Puh! Lång […]

Lämna en kommentar