Ett sista inlägg

Som de flesta av er redan vet, så gick Annaa bort i veckan.  Även om vi för tillfället inte vet exakt vad som hände, så tyder allt på en plötslig sjukdom. Uppenbarligen kom detta som en stor chock för oss och för alla andra som kände henne. Datum för begravningen är ännu inte fastställt, men vi kommer att hålla er uppdaterade med närmare detaljer. Klart är i alla fall att begravningen kommer att äga rum i Stockholm och att den kommer att vara öppen för alla som vill delta, då vi är övertygade om att det är vad Annaa skulle ha velat. Vi vill också tacka alla som har visat sitt stöd, hört av sig och lämnat kommentarer under den senaste veckan. Det betyder mycket för oss och hennes övriga familj att veta att hon var omtyckt av så många. 

/Molly

25 svar to “Ett sista inlägg”

  1. Ullah Says:

    Tack för att du skrev detta. Ta hand om varandra!

  2. Lotten Says:

    Tack för inlägget. Vi är många som tänker på er. Annaa kommer att vara saknad, inte minst av oss som följt hennes bloggande.

  3. mångmamma Says:

    Tack, precis som tidigare skrivit.
    Våra tankar är hos er.
    Annaa och hennes underfundiga tankar, välformulerade ord och inte sällan tillspetsade funderingar om vår omvärld kommer att fattas oss.

    Ta hand om er och låt oss hoppas att Annaa har frid.

  4. Evis Says:

    tack rara Molly för detta. Jag kommer förstås.

  5. Monica Says:

    Tack för att du skrev här och många är vi som tänker på Anna och er barn.

  6. Telefonissan Says:

    Tack Molly. Ta vara på varandra. Var stolta över er mamma!

  7. Gunnar Klasson Says:

    Vila i frid Annaa!
    http://uddevallare.blogspot.com/2012/01/annaa-mattsson-dod.html#links

  8. Cruella Says:

    Tack för ditt inlägg, Molly med syskon. Vi är många som saknar er mamma. Courage.

  9. åsa Says:

    Tack för inlägget, har undrat om det hänt något och nu vet jag ju, blev så ledsen..
    Var rädda om varandra..

  10. rolf ohlson Says:

    Kände inte Annaa personligen, men genom hennes blogg hade jag förmånen att lära känna henne. Vi hade ju Uddevalla som gemensam nämnare. Kan inte fatta att hon är borta.
    rolf ohlson

  11. frktjatlund Says:

    Tack Molly! Annaa och jag stötte och blötte stort och smått på bloggen och jag saknar henne enormt. Men det är antagligen bara en viskning av vad den och din och dina syskons känsla.

  12. noemi Says:

    Tack Molly. Tänker på er massor. Ta väl hand om er.

  13. Lisbeth Says:

    Tack för att du skrev och berättade. Har varje dag gått in och väntat på Anna. Kommer att bli tomt efter en människa som jag lärt känna här på bloggen.
    Sänder mina tankar tiller nära och kära kram

  14. Monika Says:

    Tack för att du skrev!

  15. Karin/Blott Sverige Says:

    Men så sorgligt. Och jag som tyckte att hon blivit dålig på att uppdatera. Har läst Annaa sen 2005. Och särskilt under det sista året tyckt mycket om det hon skrivit. Tonen har blivit delvis en annan, som om hon var på väg någonstans i sitt skrivande. Mindre slagfärdighet (även om hon alltid kommer ha den kvar), och större djup. Mer melankoli och minnen.

    Jag hoppas så att hon inte led där. Jag vill inte tänka på det.
    Och allt jag inte sa och skrev, så jag ångrar det nu.
    Jag tyckte om Annaa.

    Kan tyvärr inte komma på begravningen eftersom jag bor i Paris.
    Om någon av er orkar och har tid så vore det fint att få veta lite mer om vad som hände där på slutet. Min mail står väl här.

    Tack snälla Molly för att du talade om. Och jag tänker på er.

  16. Rutan Says:

    Annaa har betytt mycket för mig och har varit min bästa bloggvän. Tyvärr hann vi aldrig träffas, trots att vi hade planer på det då och då. Men ändå har jag fått lära känna henne genom bloggen och hon har delat med sig av både stora och små frågor och alltid hållit en balanserad ton. Jag har fått många skratt och tänkt till ofta tack vare hennes skarpa iakttagelser och engagemang av omvärlden. Alltid fint och kärleksfullt om er barn! Tack Molly för att du skrev detta meddelande. Ni ska veta att vi kommer att ha kvar er mamma i ett ljust minne, och önskar er allt gott!

  17. Lotta K Says:

    Molly, Siri och Egil,

    jag kommer att sakna Annaa oerhört mycket jag också. För mig har hon, och hennes blogg, varit en länk till Sverige och svensk debatt och samhällsliv. Precis som Karin bor jag utomlands sedan många år, och det är svårt att förstå ibland vad som händer i Sverige. Ibland är det svårt att förstå hur folk tänker. Genom Annaa, och alla hennes kommentators-kompisar, har jag lärt mig mycket.

    Annaa har också varit en länk längre tillbaka för mig. Precis som hon är jag uppvuxen i Uddevalla, och när jag gick på gymnasiet på 1970-talet var hon reporter på Bohusläningen. Jag kommer ihåg att jag läste hennes texter då, och verkligen gillade dem. Hon skrev på ett alldeles eget sätt.

    Jag tycker att Annaas blogg är modig, och rolig, och vass. Men framförallt har den en stark, personlig, röst. Det är svårt att skriva så. Det ser lätt ut, men det är det inte.

    Jag tänker på er tre, och er fina mamma.

    Lotta K
    Kalifornien

  18. Sonja Says:

    Jag känner inte er familj men Annaas texter har betytt väldigt mycket för mig. Chockad, det blir tomt. Varma hälsningar.

  19. Lae Says:

    Tack Anna för dina tankar och din syn på världen. Vi kommer att sakna dig.

  20. Bloggblad Says:

    Jag hittade till Annaas blogg genom Rutan, tyckte att båda två var lika skarpögda och roande. Konstigt att man kan lära känna människor så pass bra genom bloggen att de känns som nära vänner.

    Om jag hade bott i Sthlm hade jag gärna varit med och tagit farväl. Jag tänker mycket på er ungdomar som har mist er mamma – jag förstod ju hur mycket ni betydde för henne.

  21. Annika Says:

    Åh, jag kommer att sakna hennes texter. De, och de tillhörande diskussionerna, var något jag verkligen uppskattade att läsa.

  22. Ullah Says:

    Det är så tomt.

  23. noemi Says:

    Det känns tomt. Tyckte om hennes texter och hennes civilkurage.

  24. ab Says:

    Långt, långt senare…

    Men Molly – jag hade inte en aning! Snälla du, maila mig om du ser det här.

Lämna en kommentar